آغاز اجرای طرح پایش زیست محیطی شبانه صنایع در اراک


آغاز اجرای طرح پایش زیست محیطی شبانه صنایع در اراک

رییس اداره محیط زیست شهرستان اراک از اجرای طرح پایش زیست محیطی شبانه و سر زده واحدهای صنعتی اراک با هدف پیشگیری و کاهش آلاینده ها خبر داد.

محمودرضا فراهانی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این طرح، شهرک‌ها و نواحی‌های صنعتی و مراکز تولیدی بزرگ شهرستان مورد پایش و بازدید کارشناسی قرار می گیرند.

فراهانی با بیان اینکه یکی از اهداف اجرای این طرح شناسایی و برخورد با صنایع آلاینده محیط زیست و جلوگیری از تخلف در خارج از ساعت‌های اداری است، گفت: ارتقای کیفی شاخص‌های زیست محیطی واحدهای تولیدی و خدماتی در استان و انجام اصلاحات لازم و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی بیان کرد: بسیاری از این واحدهای صنعتی متخلف با تصور عدم کنترل و پایش های شبانه زیست محیطی، فعالیت های دارای آلودگی شدید را در شب به انجام می رسانند یا تعداد قلیلی از واحدها سیستم فیلتراسیون را خاموش می کنند که البته این صنایع بیشتر با هدف افزایش ظرفیت تولید و کاهش هزینه های جاری، اقدام به امر می کنند، اما متاسفانه این اقدام باعث آسیب و لطمات جبران ناپذیر به محیط زیست می شود.

فراهانی بیان کرد: در این بازدیدها وضعیت خروجی پساب، فیلتراسیون، سیستم پایش آنلاین، نحوه مدیریت پسماند و خوداظهاری واحدهای صنعتی و تولیدی مورد بررسی قرار می گیرد و با توجه به عدم رعایت الزامات زیست محیطی از جمله خاموش کردن فیلترها و یا رهاسازی پساب به اراضی مجاور از سوی برخی مراکز، اخطارهای لازم به آن‌ها داده می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک تاکید کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس وظایف ذاتی، قانونی و اخلاقی نسبت به سلامت مردم و حقوق شهروندان متعهد هست و قطعا به پیام ها و اطلاعاتی که در این راستا از سوی مردم دریافت می شود رسیدگی خواهد شد و در چارچوب قانونی با صنایع آلاینده برخورد می شود.

انتهای پیام




پایان شهریور 1400، آغاز فعالیت پایانه صادراتی پسته بخش خصوصی کشور