آغاز استارتاپ دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی


آغاز استارتاپ دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: اولین رویداد استارتاپی بخش کشاورزی با محوریت اقتصاد دانش‌بنیان برگزار می‌شود.

حبیب ابراهیم‌پور در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار کرد: در نامگذاری سال جدید دو ویژگی دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی برای تولید مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده که امیدواریم با همراهی همه نهادها و دستگاه‌ها به ویژه اتاق بازرگانی بتوانیم زیست بوم نوآوری و فناوری استان را تحققی عینی ببخشیم.


وی تصریح کرد: در برش استانی سعی ما بر این است تا به تقویت مراکز نوآوری و فناوری، اتصال به شبکه فن‌ بازار و همراهی دانشگاه‌ها و مراکز رشد کمک کرده و از ظرفیت صندوق توسعه نوآوری‌ها نیز در حمایت از فعالان این عرصه استفاده کنیم.


رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: در کنار شهرک‌های صنعتی، اتاق بازرگانی و مجموعه کشت و صنعت مغان و پارس می‌تواند به گسترش زیست بوم فناوری در استان کمک کرده و شناسایی زمین‌های صادراتی و تحول اقتصادی را به خوبی فراهم کنند.


ابراهیم‌پور افزود: با سپری شدن مراحل ارائه ایده‌ها، طرح‌ها و همچنین انجام مراحل تولید انبوه ما به راحتی می‌توانیم در بحث اقتصاد دانش‌بنیان موفق عمل کرده و حتی صنایع خلاق را نیز در این حوزه به مرز تعالی برسانیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برخلاف برخی تبلیغات نادرست، دانش‌بنیان و صدور مجوز برای این شرکت‌ها با محوریت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و در قالب دانش فنی پیچیده است که به هیچ عنوان کپی‌برداری در این حوزه مورد قبول نیست.


ابراهیم‌پور اقتصاد دانش‌بنیان را حاصل تحقیق و توسعه و توجه به نوآوری‌های جدید اعلام کرد و ادامه داد: باید محصول دانش‌بنیان مورد توجه قرار گرفته تا ما بتوانیم سهم خود را در تحولات حوزه دانش‌بنیان عینیت ببخشیم.


وی اضافه کرد: سهم شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع پیشرفته تا 50 درصد تعیین شده در حالی که همچنان سهم کشور از اقتصاد دانش‌بنیان 2 درصد است که در استان اردبیل این سهم پایین‌تر است.


ابراهیم‌پور ضرورت تدوین چشم‌انداز 1404 را در تحولات حوزه دانش‌بنیان یادآور شد و بیان کرد: در این حوزه باید به فناوری‌های زیست بوم کشاورزی و صنایع غذایی، ‌دارو، محصولات شیمیایی، تجهیزات پزشکی، گیاهان دارویی و صنایع فرهنگی و خلاق توجه کنیم تا با فعال کردن استارتاپ‌ها و همچنین واحدهای نوآور بتوان به اهداف مورد نظر دست پیدا کرد.


وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد:‌ در کنار تلاش مؤثر برای جلوگیری از واردات کالاهای تحریمی، ضروری است تا با فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان موضوع صادرات نیز مورد توجه قرار گیرد تا ما بتوانیم در ابعاد مختلف تولید محصول و عرضه آن را داشته باشیم.


ابراهیم‌پور تصریح کرد: استان اردبیل در زمینه تولید محصولات دارویی در بخش دام و طیور و همچنین تولید سنسورهای مجهز در لایروبی بنادر و تولید لوله‌های گاز به شکل مدرن ورود پیدا کرده تا کشورمان را از واردات بی‌نیاز کند.


وی ضرورت فعال شدن کمیسیون دانش‌بنیان را در اتاق بازرگانی و صدور کارت بازرگانی برای فعالان این حوزه را ضروری اعلام کرد و گفت: امیدواریم با همکاری مناسب بخش خصوصی و دولتی نظام فناورانه در استان رونق مضاعف پیدا کرده و زمینه ارائه طرح‌های مناسب نیز در ابعاد صنعتی، معدنی و کشاورزی فراهم آید.


رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: یکی از شرکت‌های فعال تولید باتری در استان با ارائه نیازمندی‌های خود برای تولید باتری هوشمند با افزایش عمر بالاتر از مراکز علمی و تحقیقاتی خواسته تا ایده‌های جدیدی را ارائه کند که علاقه‌مندان تا 30 اردیبهشت ماه می‌توانند در این رویداد مشارکت کنند.


انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تاثیر شگفت انگیز رابطه جنسی بر زیبایی زنان