امام حسن‌ مجتبی (ع)؛ الگوی مبارزه با نفاق و تزویر


امام حسن‌ مجتبی (ع)؛ الگوی مبارزه با نفاق و تزویر

امام جمعه هیدج گفت: امام حسن مجتبی (ع) بهترین الگوی مبارزه با نفاق و تزویر هستند.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: ایشان در دامن پدر و مادری پرورش یافت که پدرشان بعد از رسول خدا دومین شخصیت عالم هستی و مادرشان سیده نساءالعالمین است.

وی با بیان اینکه نام امام‌ حسن مجتبی (ع) برگرفته از صفات احسان خداوند متعال است، تصریح کرد: یکی از صفات خداوند متعال احسان بوده و در سایه احسان خداوند است که زمین و آسمان‌ها بنا شده است.

زارعی با یادآوری اینکه امام حسن مجتبی (ع) اولین نوه پیامبر گرامی اسلام (ص) است که در سال سوم هجرت در نیمه رمضان متولد شد، اضافه کرد: همه ما انسان‌ها برای دست‌یابی به سعادت دنیوی و اخروی باید یک الگوی الهی و معصوم داشته باشیم که امام حسن مجتبی علیه‌السلام یکی از بهترین الگوها برای ما در دوران کنونی است.

این مسئول با توضیح این مطلب که امام حسن علیه‌السلام الگوی مبارزه با نفاق بود، تصریح کرد: این امام بزرگوار هرگز همانند معاویه از حیله و تزویر برای ادامه ولایت خود استفاده نکردند، زیرا این رویه تنها راه و روش شیطان است.

امام جمعه هیدج با یادآوری اینکه امام‌حسن‌ مجتبی (ع) سید شباب اهل الجنة و کریم اهل‌بیت (ع) هستند، متذکر شد: امام حسن (ع) یکی از سفره‌داران مدینه بود و هر فقیری که به در خانه امام حسن (ع) می‌رفت، ناامید از آنجا باز نمی‌گشت، به همین دلایل بود که لقب کریم به این امام بزرگوار داده شد. ایشان در طول زندگی دوبار تمام سرمایه‌اش را در راه خدا، برای فقرا و دردمندان خرج کرد و چندین بار نیز نصف ثروث‌شان را بخشید.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟