آزادی 8 زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سال در همدان/ 5 زن به علت مسائل مالی زندانی هستند


آزادی 8 زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سال در همدان/ 5 زن به علت مسائل مالی زندانی هستند

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان از آزادی 275 زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای امسال، هشت زندانی آزاد شدند.

به گزارش ایسنا، یدالله روحانی‌منش ۲۸ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فعالیت فیزیکی ستاد دیه استان همدان به دلیل شیوع کرونا کمتر شده بود اما با کمک رسانه‌ها در سال گذشته ۲۷۵ آزادی داشتیم.

روحانی‌منش با بیان اینکه مردم پای کار هستند و خوب کمک می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به ماه مبارک رمضان تا عید قربان و غدیر ۵۰ نفر، آزادی زندانیان را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در این شرایط، خروجی خوبی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، داشته باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با اشاره به زندانیان خانم‌ جرائم غیرعمد استان همدان، مطرح کرد: در حال حاضر پنج خانم به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های استان، هستند و در حال تلاش برای آزادی باقی خانم‌ها هستید.

روحانی‌منش ادامه داد: دو نفر از خانم‌ها رقم بدهی سنگینی دارند و دو نفر دیگر هم سعی کردیم کارها را انجام دهیم در زندان نباشند و قطعاً آزاد می‌شوند.

وی با بیان برگزاری گلریزان در ۲۹ فروردین‌ماه، گفت: فرداشب بعد از سه سال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گلریزان داریم و امیدواریم در ماه رمضان، حل شود.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان، ادامه داد: ۲۳ ماه رمضان در زورخانه پوریای ولی، گلریزان داریم و استاندار نیز قول دادند بعد ماه رمضان در سالن شهدا گلریزانی داشته باشیم.

روحانی‌منش با اشاره به اینکه ۲۷۵ زندانی جرائم غیرعمد در سال گذشته، آزاد شدند، اظهار کرد: این افراد ۷۱ میلیارد تومان بدهی داشتند که ۱۲ میلیارد و ۸۳۵ میلیون گذشت از شکات، ۴۶ میلیارد اعصار قبول شده و ۱۱ میلیارد کمک بلاعوض ستاد دیه بود.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۱ نفر خانم و ۲۶۴ آقا بودند و از ابتدای سال نیز هشت‌نفر آزاد شدند و امیدواریم تا عید قربان و غدیر ۵۰ نفر آزاد شوند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه ۲۲۲ نفر به دلیل جرائم غیرعمد در زندان‌های استان هستند، اظهار کرد: بیشترین مبلغ بدهی ۱۲ میلیارد است که ۱۱ سال، در زندان است و ۹ میلیارد اعصار شده و امیدواریم امسال آزاد شود.

روحانی‌منش در رابطه با جرائم این افراد، گفت: مشکلات در چند سال اخیر زیاد شد و کسبه‌ای که کمک کننده به مجموعه‌های عام‌المنفعه بودند، به دلیل نوسانات اقتصادی، بدهکار شدند از طرفی ضمانت‌های مالی افراد نیز در این زمینه، مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: سال ۹۸ برای آزادی ۳۰۰ نفر کلا ۳۲ میلیارد تومان هزینه شد اما الان برای ۲۷۵ نفر، ۷۵ میلیارد تومان، هزینه شده است.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان خاطرنشان کرد: افرادی که بدهکاری کمی داشتند سریع اقدام می‌کنیم که به زندان نروند و ارقام کمتر از ۳۰ میلیون تومان را در کوتاه‌ترین زمان، اگر مطلع شویم ورود می‌کنیم.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟