مهم ترین سلاح ما در جنگ فکری و فرهنگی دشمن تبیین و روشنگری است


مهم ترین سلاح ما در جنگ فکری و فرهنگی دشمن  تبیین و روشنگری  است

امام جمعه کرمانشاه از تبین و روشنگری به عنوان مهم ترین سلاح در برابر جنگ فکری و فرهنگی دشمن یاد کرد.

آیت الله مصطفی علما، امروز (28 فروردین) در آیین اختتامیه پنجمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمن گفت: مقام معظم رهبری سالها پیش در این زمینه بارها هشدار دادند و امروز شاهد عینی شدن این صحبت ها و هشدارها هستیم.

وی افزود: در عرصه این جنگ، سلاح اصلی قلم است و امام راحل هم از همان اوایل انقلاب به قدرت قلم پی برده و از همه خواستند که تفنگ ها را تبدیل به قلم کرده و در زمینه تبیین و روشنگری و در زمینه های فکری فعالیت کنند.

وی تاکید کرد: سرمایه امام راحل تنها یک قلم و یک ورق کاغذ بود و با همین ها یک دنیا را به ستوه آورد و دنیا از آنچه او روی کاغذ می نگاشت حساب می برد.

آیت‌الله علما گفت: امام (ره) سالها صبر و مقاومت کرد و زحمت کشید تا مردم را آگاه کند و پس از آگاه سازی مردم توانست رژیم ستمگر شاهنشاهی را بدون جنگ و کودتا و... ریشه کن کند.

آیت‌الله علما به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین اشاره کرد و افزود: امروز دشمن از تبیین و بیان و قلم و روشنگری می ترسد و این مهم ترین سلاح ماست که باید به درستی از آن استفاده کنیم.

آیت الله علما گفت: قدم به قدم و کلمه به کلمه انقلاب نیازمند تبیین است و این میان نقش اهالی رسانه و اصحاب قلم بیش از دیگران است.

وی تاکید کرد: باید حقایق انقلاب در سطح جامعه تبیین شود و حقایقی که دشمن سعی دارد آنها را وارونه جلو دهد به مردم اطلاع داده شود و امروز همه و بویژه رسانه ها باید در زمینه جهاد تبیین گام بردارند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه به شخصیت والای ابوذر از اصحاب پیامبر (ص) اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم تبیین هنوز کسی نمی داند این شخصیت بزرگوار چه کسی بوده و چه نقشی برعهده داشته است.

آیت الله علما گفت: بیان و زبان ابوذر در روشنگری علیه دشمنان از شمشیر هم برنده تر بوده و به خاطر همین تبیین و روشنگری ها او را از شهری به شهر دیگر تبعید می کردند.

وی افزود: ایشان همچنین بسیار صادق بودند بگونه ای که حتی برای تبعیدش سراغ بدترین منطقه را از خود ایشان می‌گرفتند، چرا که بسیار راستگو بود و به همان منطقه ای که عنوان می کرد تبعید می شد.

امام جمعه کرمانشاه گفت: این شخصیت والا باید الگوی اهالی رسانه در روشنگری و صداقت باشد و همه باید در این مسیر حرکت کنند.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تنبورنوازی گروهی در مجموعه تاریخی طاق بستان کرمانشاه