اتوبوس‌های با کیفیتی که در اختیار مردم قرار نمی‌گیرند/ تصویب کلیات طرح ناحیه بندی مناطق تبریز


اتوبوس‌های با کیفیتی که در اختیار مردم قرار نمی‌گیرند/ تصویب کلیات طرح ناحیه بندی مناطق تبریز

شصت و هفتمین جلسه‌ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز روز یکشنبه، 28 فروردین، با حضور رئیس، اعضای شورای شهر و شهردار کلانشهر تبریز در عمارت ساعت برگزار شد.

اولین دستور جلسه به موضوع «بررسی مصوبات کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص مسیرگشایی‌ها در سطح شهر» اختصاص داشت.

بابایی اقدم: شهرداری در بحث مسیرگشایی‌ها متفاوت‌تر از گذشته عمل کند

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این خصوص گفت: ۱۵۳ مسیر به متراژ سطح زیر معبر ۶۸۰ هکتار در بحث مسیرگشایی‌ها تصویب‌شده است که هر منطقه نسبت‌ به بافت خود مقدار مشخصی دارد.

فریدون بابایی اقدم با بیان اینکه بسیاری از این مسیرها در ردیف بودجه‌ی شوراهای چهارم و پنجم و اکنون در شورای ششم نیز مطرح شده‌است، افزود: نبود سیاست‌گذاری منسجم، فقدان مدیریتی و نبود متولی مشخص جهت تصمیم‌گیری، فقدان بانک اطلاعاتی یکپارچه و به‌روز و تطویل روند اجرایی پروژه‌ها و به‌وجود آمدن مشکلات برای ساکنین، از جمله دلایل عدم تکمیل و اجرای کامل مسیرگشایی‌های مصوب است.

وی در تشریح پیشنهادات و مصوبات کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر افزود: «عملیاتی نمودن خزانه‌ی متمرکز درخصوص تخصیص اعتبارات برای مسیرگشایی مسیرها در قالب بودجه‌ی مصوب سال ۱۴۰۱»، «تشکیل ستاد توسعه‌ی معابر شهری متشکل از معاونت‌های شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک، فنی و عمرانی، اداره‌ی املاک و مستغلات و مدیریت برنامه و بودجه و معاونت مالی شهرداری» و «ایجاد سامانه‌ی نقشه‌ی ثبت شبکه‌ی معابر طرح تفصیلی و موقعیت مکانی املاک در مسیر و لینک به سامانه‌ی شهرسازی توسط سامانه‌ی آمار و فناوری شهرداری با مشارکت معاونت شهرسازی و معماری و اداره‌ی املاک و مستغلات» مصوبات کمیسیون بود که برای تصویب به صحن شورا آورده شده‌است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر خطاب به شهردار کلانشهر تبریز گفت: متأسفانه به‌غیراز دوره مدیریت آقای نوین در شهرداری تبریز در سایر دوره‌ها عملکرد شهرداری در بحث مسیرگشایی‌ها به‌هیچ‌عنوان قابل دفاع نیست و خواسته‌ی ما از شهرداری تبریز این است که متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته عمل کند.

باغبان: خزانه متمرکز ابزاری برای اقدامات قدرتمندانه شهردار است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز گفت: امسال برای اولین‌بار است که خزانه‌ی متمرکز به‌صورت کامل اجرا شده و نقش خود را در مدیریت شهری نشان خواهد داد و در واقع خزانه‌ی متمرکز ابزاری است برای اقدامات قدرتمندانه از سوی شهرداری.

علی نوای باغبان ادامه داد: تنها مکانیزم اجرای مصوبات کمیسیون معماری و شهرسازی درخصوص مسیرگشایی‌ها این است که در کمیته‌ی تخصیص، تخصیص‌ اعتبارات را هر ماه‌ یکبار کنترل و سهمی را برای مسیرگشایی‌ها تعیین کنیم و ما نیز معتقدیم که استفاده از خزانه‌ی متمرکز در مسیرگشایی‌ها جزو ضروریات است.

دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز گفت: ما می‌توانیم هر سه موضوع را تصویب کنیم چراکه در چهارچوب بودجه بوده و هیچ مشکلی ندارد.

شهرام دبیری افزود: در دوره‌های اخیر آن‌طورکه باید به مسیرگشایی‌ها توجه نشده‌است و ما می‌توانیم از طریق اعمال سیاست‌های تشویقی در بودجه نیز این کار را جلو ببریم و به‌جای پرداخت پول به افراد امتیازاتی مانند پروانه‌ی ساخت در مکان‌های دیگر را بدهیم.

صادقی: چرا دلیل عدم تکمیل مسیرگشایی‌های سال‌های قبل مشخص نشده است؟

دبیر هیأت‌رئیسه شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز گفت: باید نحوه‌ی اجرا و آسیب‌هایی احتمالی خزانه‌ی متمرکز نیز بیان شود.

احد صادقی ادامه داد: هیچ نقصی در دستورالعمل خزانه‌ی متمرکز وجود ندارد اما در اجرا باید براساس بودجه و قانون حرکت کنیم و تاکنون مشخص نشده‌است که به چه دلیل مسیرگشایی های مصوب در سال ۱۴۰۰ تکمیل‌نشده است؛ لذا کمیسیون برنامه و بودجه باید نحوه‌ی اجرای خزانه‌ی متمرکز را تشریح کند.

بابایی اقدم نیز در ادامه گفت: به‌نظر من اگر به‌جای استفاده از کلمه‌ی مناطق معین از معین خزانه استفاده شود، بهتر است زیرا در این‌صورت مناطقی که نسبت‌ به سایر مناطق وضعیت بودجه‌ای و اعتباری خوبی دارند، خود را ملزم به واریز مبلغ موردنظر به خزانه‌ی متمرکز می‌دانند.

یعقوب هوشیار شهردار کلانشهر تبریز نیز در این خصوص گفت: باید الگوی خود را عوض کنیم و به سمت اعمال سیاست‌های تشویقی حرکت کنیم و از طریق و از این طریق در سرمایه‌گذاران انگیزه لازم را ایجاد کنیم.

درنهایت با رای اعضای شورا مصوبات کمیسیون معماری و شهرسازی در خصوص مسیرگشایی‌ها در سطح شهر تصویب شد.

اسوتچی: ما پاسخگوی شهروندان عادی هستیم نه فردی که بازنشسته نهاد امنیتی است

دومین دستور جلسه به «سخنرانی میان‌دستور حسن اسوتچی عضو شورای شهر تبریز» اختصاص داشت.

این عضو شورای شهر طی سخنانی گفت: این صندل‌هایی که روی آن‌ها نشسته‌ایم برگردن ما مسئولیت انداخته‌است و ما باید پاسخگوی شهروندان باشیم در غیر این صورت نباید روی این صندلی‌ها بنشینیم.

اسوتچی ادامه داد: شهروندان عادی حق دارند از ما سوال کنند و ما باید پاسخگوی آن‌ها باشیم اما هرگز اجازه نمی‌دهیم فردی که بازنشسته‌ی یک نهاد امنیتی است، با گستاخی تمام در گروه فضای مجازی تحت عنوان مدافعان حاشیه‌نشینی اتهاماتی ازجمله بهم زنی، فتنه‌انگیزی، خیانت، خباثت و ... را به ما بچسباند.

وی افزود: گویا این فرد سیستم اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران را با سازمان اطلاعات و امنیت رژیم شاه اشتباه گرفته و گمان می‌کند هر کاری که دوست داشته باشد می‌تواند انجام دهد.

این عضو شورای شهر تبریز تاکید کرد: من از جایگاه عضو شورا این‌موضوع را پیگیری می‌کنم و با توجه به اینکه این فرد خود را منسوب به تشکیلات پاک و زحمت‌کش وزارت اطلاعات کرده‌است که استوانه نظام است، در من این حساسیت را ایجاد کرده‌است؛ اما این فرد چرا در شورای سوم و چهارم احساس مسئولیت نکرده بود و فقط در شورای ششم تصمیم گرفت معنی جدید تعامل را تعریف کند که شهردار قبلی هم با این روش کار نکند؟

اسوتچی ادامه داد: بعضی‌ها می‌گویند اسوتچی ساده است و من نیز قبول می‌کنم و حرفم را ساده و واضح می‌گویم و معتقد هستم ساده بودن ما به نفع بعضی از همکاران شطرنج‌باز مان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد هر کس آنچه را که دوست دارد، درمورد اعضای شورا بگوید سنگ‌روی سنگ بند نخواهد شد و متأسفانه در شورای ششم نیز نه از طرف خانم غفوری بلکه از سوی دفتر این عضو شورا مورد سوال قرار گرفته‌ایم که چرا اسوتچی طرحی را امضا نکرده‌ است.

غفوری: اعضای شورا باید جایگاه این نهاد را حفظ کنند

حکیمه غفوری در واکنش به صحبت‌های اسوتچی گفت: در طول این مدت حرف‌های زیادی از داخل شورا شنیده‌ایم اما به احترام و حفظ جایگاه شورا چیزی نگفته و با سعه‌ی صدر رفتار کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر اعضای شورا جایگاه این نهاد را حفظ نکنند که انتظاری باید از افراد بیرون از شورا داشته باشیم؟

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تبریز ادامه داد: با توجه به این‌که شما معمولاً حامی کارگران و کارکنان شهرداری بوده‌اید، به‌همین دلیل برای اعضای دفتر این سوال ایجاد شده‌ بود که شما چرا آن طرح را امضا نکردید.

رسول برگی رئیس شورای شهر تبریز نیز گفت: کارشناسان کمیسیون‌ها که حقوق میلیونی می‌گیرند، شورای شهر را تخریب می‌کنند.

رشیدی: اتوبوس‌های با کیفیت بجای پالایشگاه و پتروشیمی، در اختیار مردم قرار گیرد

دستور بعدی به موضوع بررسی «مصوبه‌ی کمیسیون عمران حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز در خصوص اتوبوس‌های فعال واحد دربستی شرکت‌واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه» اختصاص داشت.

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهری شورای شهر تبریز در این خصوص گفت: وضعیت اتوبوسرانی تبریز به‌عنوان مرکز ثقل نارضایتی مردم تبدیل‌شده است.

روح‌اله رشیدی ادامه داد: پتروشیمی و پالایشگاه که هنوز عوارض آلایندگی خود را نداده‌اند، طی قراردادی از اتوبوس‌های شرکت واحد استفاده می‌کنند و مصوبه کمیسیون این است که بعد از اتمام قرارداد دیگر قراردادی با آن‌ها نبندیم و اتوبوس‌ها را در اختیار مردم قرار دهیم چراکه این اتوبوس‌ها کیفیت بالایی دارند و نباید به کارکنان پالایشگاه و پتروشیمی خدمات دهند.

وی افزود: این‌موضوع به‌هیچ‌عنوان دخالت در امر اجرایی نیست و نیت ما کمک و تقویت شرکت واحد است و تا مردم بتوانند از خدمات این شرکت بهره‌مند شوند متأسفانه به بهانه حمایت از تولید و از طریق شورای تامین شرکت واحدها تحت فشار قرار می‌دهند.

رشیدی گفت: به‌نظر من جایی‌که باید سینه خود را سپر کنیم همین موضوعات است و نباید برای رایگان بودن یک‌روزه اتوبوس‌های بی‌آرتی سروصدا کنیم و اکنون که باید حامی شرکت واحد باشیم و از مردم دفاع کنیم ساکت باشیم.

وی افزود: مردم هر روز نیش و کنایه می‌زنند و حق هم دارند و این موضوعات است که مسائل امنیتی را به وجود می می‌آورد. آیا باید منتظر باشیم تا مردم اتوبوس‌ها را آتش زده و در آن صورت موضوع امنیتی به وجود بیاید؟ ما نباید به فکر تامین اتوبوس پتروشیمی و پالایشگاه باشیم چراکه برای سایر ادارات نیز سرویس تامین نمی‌کنیم و اگر زمانی به‌اندازه‌ی کافی اتوبوس داشتیم می‌توانیم با قراردادهایی به‌غیر از قراردادهای فعلی که مفلسانه است، اتوبوس پتروشیمی و پالایشگاه را تامین کنیم.

نوای باغبان نیز گفت: این قراردادها توسط شرکت واحد بسته‌شده است و بهتر است شورای شهر در این‌موضوع مصوبه‌ای نداشته باشد و اگر ما می‌خواهیم خدمات بهتری ارائه دهیم باید از طریق افزایش بودجه اتوبوس‌هایی را که در گورستان اتوبوس‌ها مانده‌اند تعمیر کنیم و من معتقد هستم تصویب این‌موضوع تبعات منفی برای شورا داشته و زمینه‌ساز به وجود آمدن مشکلات امنیتی نیز خواهد شد و از سوی فرمانداری مورد مواخذه قرار خواهیم گرفت.

غلامرضا احمدی نایب‌رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز بیان کرد: عدم تمدید قرارداد حق شورا و شهرداری است و نباید قرارداد طوری بسته شود که هزینه دو برابر درآمد باشد و حساسیت شورا به دلیل وجود مشکل در این قرارداد است.

بابایی اقدم که جزء موافقین این طرح بود گفت: آیا تلف شدن زمان مردم در ایستگاه‌ها و نارضایتی‌های آن‌ها از وضعیت اتوبوسرانی موضوع امنیتی نیست؟ چرا تامین اتوبوس برای مجموعه‌هایی که امکانات زیادی دارند، یک موضوع امنیتی تلقی شود؟ بهتر است از الان به آن‌ها تذکر دهیم که سه الی چهار ماه دیگر قراردادشان تمام می‌شود و تمدید نخواهد شد.

برگی نیز تاکید کرد: وضعیت فعلی اتوبوسرانی مربوط به شورای ششم نیست بلکه وقتی‌که در شورای قبل ۱۸۰ دستگاه اتوبوس از بخش خصوصی منفک شد، آقایان ککشان هم نگزید.

رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد: امنیت اصلی برای مردم است چرا به بهانه نبود اتوبوس چندین مسیر را در یکدیگر ادغام کرده و باعث ازدحام زیاد مردم داخل اتوبوس‌ها می‌شویم درحالی‌که پتروشیمی و پالایشگاه درآمد بالایی دارند و می‌توانند برای خود اتوبوس تهیه کنند به‌نظر می‌رسد این قراردادهای فعلی نیز حالت رفع تکلیفی داشته‌است و امکانات شهرداری مانند گوشت قربانی بین افراد تقسیم‌شده و فقط حق مردم نادیده گرفته‌شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه ناوگان تاکسیرانی بیان کرد: بهتر است برای این مهم نیز اقداماتی از سوی شهرداری اتخاذ شده و عنایتی در این راستا صورت گیرد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسائلی در قطار شهری رخ می‌دهد که قابل تامل است، عنوان کرد: سیگنالینگ ایستگاه شهید بهشتی تا امین در قطار شهری خاموش بوده و همچنین در اکثر نقاط سیستم ATP خاموش است و اکثر مسیرها به صورت دستی هدایت می‌شود که خطر پذیری‌اش بیشتر است، در این‌باره از رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت، ارزیابی و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر تبریز خواهشمندیم تحقیق و تفحص دقیق‌تری را انجام دهند.

برگی ادامه داد: ۱۴ماه کمیته امنیت مترو را در دولت قبلی خودسر تعطیل کرده‌اند، و در ایستگاهی که به عشق «حسن روحانی» افتتاح شد ۶ روز بعد آن اتفاق و سانحه در قطار شهری رخ داد.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز ادامه داد: در گذشته قرار بود کارخانه واگن‌سازی در تبریز تاسیس شود چرا این کارخانه به ابهر رفت؟ ۶۵۰ میلیارد تومان از اوراق پول آمده است که به بهانه سود آن را به بانک شهر سپردیم و با این تدبیر بی‌مورد این مبلغ به یک سوم ارزش واقعی تبدیل شده است! همه این‌ موارد سوالاتی هستند که انتظار داریم بر روی آنها تحقیق و تفحص انجام گیرد.

برگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخیرا تذکری در خصوص تالار عروسی کوثر داده بود، یادآور شد: در این محل که برای ازدواج آسان در نظر گرفته شده مراسمات غیرمجاز برگزار می‌شود، بر همین اساس از شهردار تبریز خواهشمندیم دستور فسخ قرارداد را صادر کند و همچنین عوامل مسبب توبیخ شوند؛ آیا محلی که برای ازدواج آسان احداث شده بود، باید محلی برای برگزاری پارتی‌های شبانه و شرب خمر باشد؟

دهقان‌نژاد: شرکت اتوبوسرانی در خصوص افزایش کرایه‌ها اطلاعیه‌ای صادر کند

رئیس کمیسیون تحقیق، نظارت، ارزیابی و حقوقی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نیز اظهار کرد: موضوعات مربوط به قطار شهری چندین بار در صحن علنی مطرح شده و تذکراتی داده‌ایم، نمی دانیم در قطار شهری چه خبر است.

روح‌اله دهقان‌نژاد ادامه داد: ما در خصوص انحلال شرکت بهره‌برداری و ایجاد سازمان حمل و نقل ریلی صحبت کرده‌ایم و در این خصوص تحقیق و تفحص‌هایی را شروع کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته چند حکم خودسرانه از سوی برخی از مدیران داده شده است که در تذکر داده‌ایم، بهتر است در این خصوص به مدیران ابلاغ شود تا طبق چارت عمل کنند.

دهقان‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: برخی از شهروندان در خصوص افزایش کرایه اتوبوس‌ها بی‌اطلاع هستند، در این خصوص ضروری است شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه اطلاعیه‌ای صادر کند تا شهروندان مطلع شوند

بجانی: پیاده‌روهای شهر برای معلولین و جانبازان مناسب‌سازی شود

سخنگوی هیأت رئیسه‌ی شورای شهر نیز اظهار کرد: از شهردار تبریز می‌خواهیم در خصوص نوسازی و تجهیز ناوگان تاکسیرانی نیز برنامه‌هایی ارائه دهد.
وی در ادامه ابراز کرد: پیش از این در خصوص نوسازی و توسعه ناوگان تاکسیرانی طرحی ارائه شده بود که متاسفانه چون پیگیری صورت نگرفت طرح مسکوت ماند، بهتر است مجدد پیگیری‌هایی در این خصوص صورت گیرد.

یاسین بجانی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: چند ماهی می‌شود که موضوع مناسب‌سازی و بهسازی پیاده‌روها برای معولین و جانبازان را مطرح کرده‌ام ولی در این خصوص اقدامی صورت نگرفته، خواهشمندیم در این راستا اقداماتی ترییب داده شود.

رشیدی: مدیران و اعضای شورا از جیب خودشان به گلریزان کمک کنند

در بخش دیگری از این جلسه، رشیدی در واکنش به لایحه‌ی شهرداری در خصوص کمک 200 میلیارد تومانی به ستاد دیه استان جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، گفت: اگر می‌خواهیم به زندانیان جرائم غیرعمد کمک کنیم بهتر است اعضای شورا هر کدام مبلغی را در نظر گرفته و علاوه بر اعضای شورا مدیران شهرداری نیز در این موضوع دخیل باشند.

وی ادامه داد: شخصا از هزینه‌کرد شهرداری بعنوان بیت‌المال برای کارهای خیر و هبه مخالفم، بهتر است این کار را از جیب خودمان انجام دهیم.

برگی نیز گفت: این کار را کرده‌ایم و برخی از اعضا مبلغی را برای این کار پرداخت کرده‌اند.

در نهایت با رای اعضا، طرح دو فوریتی کمک ۲۰۰ میلیون تومان به آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد تصویب شد.

زعفرانچیلر: ضرورت حل مشکلات متصدیان شارژ کارت الکترونیکی مسیر بی‌آرتی

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای شهر نیز اظهار کرد: تقریبا چند ماهی است که تذکر مکرری در راستای مشکلات کارکنان دکه‌های شارژ بلیط بی‌آرتی می‌دهم و همچنان به نتیجه‌ای نرسیده‌ام.

سید کاظم زعفرانچیلر ادامه داد: این افراد حدود ۱۵ ساعت در دکه‌های‌ کوچک مشغول به فعالیت هستند که واقعا کار در این شرایط بسیار طاقت‌فرسا است. همچنین بیمه آنها به‌صورت کامل پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: از شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه خواستار ارائه گزارش در این خصوص هستیم.

زعفرانچیلر در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: خواهشم این است هر یک از مدیرانی که جهت ارائه گزارش به جلسات می‌آیند یک نسخه از گزارش خود را به‌صورت رسمی با امضای خود به هریک از اعضای شورا ارائه دهند.

هوشیار: توزیع عادلانه خدمات و منابع، هدف اصلی ناحیه‌بندی مناطق

در ادامه‌ی این جلسه شهردار کلانشهر تبریز در خصوص طرح دوفوریتی ناحیه بندی مناطق ده‌گانه تبریز اظهار کرد: با توجه به اینکه تبریز به جهت وسعت در محدوده و حریم، منطقه وسیعی است و خدمات و منابع ما محدود است، ارائه خدمات به صورت عادلانه و متوازن صورت نمی‌گیرد. ما می‌خواهیم این منابع و خدمات عادلانه و متوازن در سطح مناطق توزیع شود.

هوشیار ادامه داد: بحث اول ما ارائه خدمات و توزیع عادلانه منابع در بین مناطق است. ما در ناحیه‌محوری، اقدام به نیازسنجی مناطق و محلات می‌کنیم که هدف اول ما است.

شهردار تبریز عنوان کرد: بحث بعدی، این است که هر وقت تمرکز را افزایش می‌دهیم، موجب رخوت و کاهش انگیزه کارکنان می‌شود. در این راستا ما بحث تربیت و انتخاب مدیران زیر چهل سال را داریم که این اقدام برای آینده شهر می‌تواند مفید باشد.

وی افزود: مورد بعدی، موضوع حریم شهری است که ما واقعا آن را از بین برده‌ایم. ما ۹ ناحیه در حریم داریم که بر این اساس اداره کل صیانت از حریم را راه‌اندازی خواهیم کرد.

هوشیار با اشاره به موضوع ناحیه‌بندی مناطق دهگانه تبریز، گفت: ۳۴ ناحیه خواهیم داشت که ۲۵ ناحیه در محدوده و ۹ ناحیه در حریم قرار می‌گیرد. امیدواریم بتوانیم با نیازسنجی لازم، به توزیع عادلانه خدمات و منابع بپردازیم. در این راستا منطقه ۴ به صورت پایلوت انتخاب شده و ناحیه‌محوری از این منطقه شروع می‌شود.

وی در خصوص چرایی ارائه دو فوریتی لایحه شهرداری تبریز در خصوص ناحیه‌بندی مناطق دهگانه، اظهار کرد: دلیل دو فوریتی لایحه، یکی موضوع بیت‌المال است که دست ما امانت بوده و بخشی از آن حیف و میل می‌شود. اگر بتوانیم سریع‌تر این کار را اجرایی کنیم، می‌توانیم به صیانت از این امانت بپردازیم. دلیل دوم، بحث نارضایتی عمومی است که ایجاد شده است. مردم ناراضی هستند و دلیل عمده آن این است که به بخش‌های کوچک نهادهای اجتماعی نتوانستیم توجه کنیم.

شهردار تبریز بیان کرد: مثلا به موضوع ورزش محلات توجهی نشده است. اگر یک روز هم تسریع شود، به نفع مردم است. این بحث، بحثی ساختاری است و اگر تا پایان سال به سرانجام برسد، نظام بودجه بندی سال بعد نیز مشکلی نخواهد داشت. این لایحه در راستای بودجه مصوب شورای شهر است.

وی افزود: در بحث نیروی انسانی، ما هیچ نیرویی جذب نخواهیم کرد و از نفرات مازاد و البته متخصص مناطق استفاده خواهیم کرد. ما در سطح شهر، مشکل ساختمان نداریم و شهرداران ناحیه ها می‌توانند در آن مستقر شوند.

هوشیار گفت: در ادامه کار، برای بودجه‌بندی سال بعد، باید خود کمیسیون‌های شورا پیشقدم شده و اعلام نظر کنند. بودجه سال آینده ما سه رکن اساسی خواهد داشت، محله‌محوری، ناحیه‌محوری و منطقه‌محوری. که شاید اثرات پروژه‌های محله‌محور از پروژه‌های کلان شهری بیشتر باشد.

در نهایت کلیات لایحه شهرداری مبنی بر ناحیه‌محوری مناطق با این اصلاحیه که تا دو ماه آینده برنامه اجرایی ارائه شود، به تصویب رسید.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج