رشد 10 برابری درآمدهای سازمان کوثر/‌ املاک تسخیرشده بنیاد شهید پس ‌گرفته شد


رشد 10 برابری درآمدهای سازمان کوثر/‌ املاک تسخیرشده بنیاد شهید پس ‌گرفته شد

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر بنیاد شهید گفت: هدف‌گذاری ما، افزایش بودجه از 350 میلیارد به 3 هزار و 500 میلیارد تومان در سالجاری است که افزایش 10 برابری درآمد عملیاتی ما را نشان می‌دهد و این هدف با نوآوری و مولدسازی به فضل الهی محقق می‌شود.

به گزارش ایرنا، ناصر فخاری در نخستین نشست با مدیران شرکت‌های تابعه این سازمان در سالجاری اذعان داشت: در سال جدید یکی از مجموعه‌های ما مسئول انجام تجارت می‌شود. با توجه به صدور مجوز واردات چهار میلیون تن نهاده دامی، قیمت تمام شده محصولات کاهش و سودآوری شرکت‌ها افزایش می یابد، ضمن اینکه به تنظیم بازار توسط دولت و معیشت مردم کمک خواهد کرد.

املاک تفرجگاهی تسخیرشده پس ‌گرفته شد

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر بیان کرد: ما در بدو ورود به سازمان چالش‌های زیادی داشتیم که خیلی از آنها برطرف شده است؛ یکی از آنها دارایی‌های حبس‌ شده مانند املاک، اموال و تفرجگاه‌ها بود که یک عده خاص از آنها استفاده می‌کردند، این‌ها منابع جامعه ایثارگری است، نمی‌شود جانبازی پروتز نداشته و برای راه رفتن خود دچار مشکل باشد اما عده‌ای آخر هفته بروند در ویلاها تفریح کنند.

فخاری افزود: در مواردی اموال را به چند جوان سپردند که خسارات صدها میلیاردی به سازمان وارد کردند؛ یا برخی‌ها منابع ارزی گرفتند اما برنگرداندند. در کنار همه این‌ها با ارتباطاتی که داشتند، ضمن عدم پاسخگویی، برای تغییر مدیران فسادستیز تلاش و لابی می‌کردند.

وی ادامه داد: زمانی می‌توانیم بر این مشکلات فائق بیاییم و موفق شویم که به خداوند متعال توکل و نیت خدایی داشته باشیم وگرنه با مَنیت و سواد امثال ما گره‌ها باز نمی‌شود، با اعتماد به خداوند بودجه عملیاتی را ۱۰ برابر کردیم. همیشه باید این را مدنظر داشته باشیم تلاش ما می‌تواند منجر به یک ناله کمترِ جانبازی یا والدین یک شهید شود.

تکالیف مهم مجموعه‌های اقتصادی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: تأمین بخشی از منابع مالی بنیاد شهید که با استفاده از اموال واگذار شده به بنیاد با دستور امام خمینی (ره) صورت می‌گیرد و بخش دیگر آن بر عهده خود دولت، نشان دادن الگوی اقتصاد مقاومتی برای مقابله با فساد، مردمی کردن اقتصاد، برنامه‌های مدبرانه، اصلاح سبک زندگی، مدیریت جهادی، کنترل منابع ارزی، واردات و صادرات و تولید دانش‌بنیان از ارکان آن است اگر مجموعه‌های زیر نظر نهاد رهبری و دستگاه‌های انقلابی در این مسیر حرکت نکنند، از دیگران هم نمی‌توان انتظار داشت. لذا یکی از تکالیف ما در کنار کسب درآمد، ارائه الگوی اقتصاد مقاومتی است.

فخاری افزود: ما در کنار سایر دستگاه‌های زیرمجموعه نهاد رهبری فقط در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت می‌کنیم و در خط مقدم هستیم تا در صورت لزوم از کیان کشور دفاع کنیم به عنوان مثال سازمان ما بر اساس دستور رهبری، در موضوع احیای مرغ لاین ایرانی به دولت کمک کرد تا کشور در برابر تکانه‌های اقتصادی و تحریم‌ها مقاوم شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه اقتصادی، کادرسازی و تربیت مدیران صالح و کارآمد از بین جامعه ایثارگری است و این به آن معنا نیست که ما شایسته‌سالاری و نظارت نداریم. در گذشته اتفاقات تلخی رخ داده که به آبروی جامعه ایثارگری لطمه زده است، برخی‌ها از نام ایثارگری سوءاستفاده و خسارات چند هزار میلیاردی وارد کردند که تبعات، محکومیت‌های قضایی و جرائم آن همچنان برای سازمان وجود دارد. بنابراین ما موظفیم هم از جامعه ایثارگری و هم از بیت‌المال صیانت کنیم و در غیر این صورت کار ما سوءاستفاده از نام جامعه ایثارگری است.

انجام ۹۴ درصد انتصابات از طریق امصاک

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر گفت: درآمد سازمان اقتصادی کوثر در ۶ ماهه دوم سال گذشته نسبت به نیمه نخست سال ۵ برابر افزایش یافت.

وی اضافه کرد: ۹۴.۶ درصد انتصابات صورت‌گرفته از طریق سامانه امصاک (استعدادیابی مدیران صالح کارآمد) و کانون ارزیابی صورت گرفت و سایر انتصابات یا قبل از راه‌اندازی سامانه یا در مناصب حساس مانند حراست بوده است.

رشد ۵ درصدی به کارگیری جامعه ایثارگری در پست های مدیریتی

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: در همین راستا یک مرکز مشاوره‌ ایجاد شد که افراد، هم در مسائل شغلی و هم در مسائل شخصی بهره بیشتری ببرند و آسیب کمتری ببینند. این افراد به مؤسسه رویش دعوت شدند و به آنها مشاوره داده شد. لذا کانون ارزیابی ۲ اقدام شایسته‌گزینی و استعدادیابی برای انتصابات را انجام داد. تا پایان شهریور سال گذشته، ۴۸ درصد مدیران ما از جامعه ایثارگری بودند و این عدد در پایان اسفند ماه به ۵۳ درصد رسید (رشد ۵ درصدی) و همچنین ۷۰ درصد نیروهای ستادی ما ارزیابی و استعدادیابی شدند.

فخاری با تشکر از هلدینگ نیروگاهی زاگرس و شرکت ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) تصریح کرد: همکاران ما در هلدینگ زاگرس با وجود اینکه در روزهای پایانی سال کارشان به خوبی دیده نمی‌شد، تلاش کردند و نیروگاه را ۶ ماه زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری رساندند. در همان ایام همکاران ما در شرکت جمکو، الکتروموتور سنکرون ۴ هزار اسب‌بخار را رونمایی کردند. همچنین همکاران ما در شرکت دیزباد در هلدینگ کشاورزی با وجود ضررهای مالی، برای احیای مرغ لاین ایرانی تلاش کردند.

وی با اشاره به اخذ مجوزهای جدید برای واردات و صادرات برخی از طیور گفت: این اقدام در راستای اقتصاد مقاومتی و تأمین کالاهای اساسی، مورد نیاز مردم است.

مدیرعامل سازمان کوثر درباره فعالیت گلخانه‌ها و حوزه تولیدات آبزی گفت: باوجود اینکه برخی از گلخانه‌ها توجیه اقتصادی نداشتند، اما با برنامه‌ریزی درست آنها را تکمیل کردیم. در حوزه آبزی، مدیر جدید در بدو ورود برای پرداخت حقوق کارمندان مشکل داشت اما در اردیبهشت‌ماه به سوددهی خواهد رسید.

همه دارایی‌های سازمان تا نیمه اردیبهشت احصا و برای مولدسازی آن برنامه‌ریزی شود

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: ما املاک، دارایی‌ها و نیروی انسانی زیادی داریم که با توجه به راهبردمان یعنی نوآوری و مولدسازی، باید اینها را به سرمایه در گردش تبدیل کنیم تا با ورود به تولید، درآمد آن چند برابر شود. لذا تمام دارایی‌ها باید تا نیمه اردیبهشت احصاء و برای مولدسازی آنها برنامه‌ریزی شود. هیچ موردی نباید از قلم بیفتد و این موضوع اولویت ما در سال جدید است.

فخاری ادامه داد: تعدادی از نیروهای انسانی ما مشکلاتی دارند و مخل حرکت کلی مجموعه هستند که برخی از آنها را می‌توان همراه کرد؛ لذا برای تربیت نیروی انسانی باید برنامه داشته باشیم. در نهایت اگر نیرویی بود که همراه نشد، ستاد آن نیرو را از شرکت مورد نظر می‌گیرد تا به حرکت شرکت‌ها آسیبی وارد نشود؛ در واقع وظیفه ما در ستاد رفع موانع است.

شهاب باید پیشرو یکی از صنایع شود

فخاری تاکید کرد: با توجه به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام مبنی بر اینکه مونتاژ کردن، کار دانش‌بنیان نیست، باید در راستای تولید و نوآوری حرکت کنیم و مجموعه شهاب ما باید پیشرو یکی از صنایع شود. البته این نوع کار صنعتی ایرادی ندارد اما باید توجه داشت که این‌گونه تولیدات در یک شبکه به مثابه گاو شیرده هستند و باید از درآمد آن برای ساختن آینده استفاده کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت بازیگران فیلم گلنار پس از 37 سال / بعضی هایشان چه سرنوشت تلخی داشتند !