سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی گشایش یافت


سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی گشایش یافت

سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی، شب گذشته 28 فروردین همزمان با سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) در حسینیه جماران بیرجند گشایش یافت.

محمود رمضانی، شب گذشته ۲۸ فروردین ماه در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه قرآن کریم خراسان جنوبی که در محل حسینیه جماران برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه تا دوم اردیبهشت ماه همه روزه از ساعت ۱۷.۳۰ تا ۲۳ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به حضور ناشران بومی و غیر بومی در نمایشگاه قرآن، ادامه داد: در این نمایشگاه ۲۰ غرفه شامل انجمن خوشنویسان، غرفه ملزومات عفاف و حجاب، غرفه کودک و نوجوانان، غرفه فضای مجازی، غرفه پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی و غرفه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعال است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه بیش از هزار و ۲۰۰ عنوان کتاب به تیراژ ۱۲ هزار جلد به نمایش گذاشته شده، بیان کرد: محصولات عرضه شده در دهمین نمایشگاه بزرگ قرآن کریم استان با ۳۰ تا ۴۰ درصد تخفیف عرضه می‌شود.

رمضانی تصریح کرد: ۲۰ درصد این تخفیفات از طریق فروش بن کتاب و ۱۰ و ۲۰ درصد نیز تخفیف انتشاراتی است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه متقاضیان می توانند از آموزش رایگان وبلاگ نویسی و نشست‌های تخصصی در فضای مجازی برخوردار شوند، گفت: همچنین آموزش قرآن، نشست‌های تخصصی، برگزاری دوره‌های تخصصی قرآن و نماز پیش بینی شده و هیات بانوان اندیشه ورز قرآنی خراسان جنوبی نشست‌هایی تخصصی را برگزار خواهند کرد.

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: عضویت رایگان کتابخانه‌ها و حامی یابی با همکاری کتابخانه‌های استان و کمیته امداد در محل نمایشگاه انجام می شود.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این آیین اظهار کرد: ماه رمضان، ماه تقرب الهی است و ذکر انسان را به این قرب و منزلت نزدیک می‌کند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ذکر یکی از نام های قرآن و به معنای یاد است، تصریح کرد: ذکر وسیله‌ی ارتباط است و خداوند قرآن را نازل کرد تا ما با قرآن به او نزدیک شویم و اگر می خواهیم با خدا ارتباط داشته باشیم باید به یادش باشیم.

وی افزود: آنقدر نزول قرآن عظمت دارد که خداوند آن را در شب قدر نازل کرد و حتی رمضان را با قرآن معرفی می‌کند و روزه گرفتن هم از راه های قرب الهی است و برای خالص شدن باید روزه گرفت.

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه رمضان ماه نزول قرآن و دعوت به ضیافت الهی برای نزدیکی به خداوند است، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند کتاب انقلاب ما قرآن است و اگر انقلاب کردیم برای پیاده کردن قرآن بوده و لذا آخرین سفارش معمار انقلاب در وصیت نامه خود باز هم سفارش خاتم نبیین(ص) مبنی بر تمسک به قرآن و عترت است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: امروز جهان به تعبیر رهبر معظم انقلاب گرفتار جهالت مدرن است و تنها راه نجات بشریت پناه بردن به قرآن و عترت است.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟