ورزش در ماه مبارک رمضان به شرط رعایت اصول


ورزش در ماه مبارک رمضان به شرط رعایت اصول

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: بانوانی که ورزشکار نیستند و ورزش را برای کاهش ورزن انجام می‌دهند باید در نظر داشته باشند که انجام ورزش در وقت صبح ظلم به خود است.

سونیا لطف‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ورزش برای بانوان در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: بانوانی که ورزش تخصصی انجام داده و ورزشکار هستند برای عضله‌سازی باید دو ساعت بعد از افطار تحت نظر مربی به ورزش بپردازند، البته باید در نظر داشته باشند که در اول یک افطار سبک داشته و یک ساعت بعد وعده اصلی خود را میل کنند و با فاصله دو ساعت تمرین اصلی خود را آغاز کنند.

وی با بیان اینکه اگر بانوان ورزشکار حین روزه‌داری ورزش کنند، دچار تحلیل عضله خواهند شد، افزود: بانوانی که ورزشکار نیستند و ورزش را برای کاهش ورزش انجام می‌دهند باید در نظر داشته باشند که انجام ورزش در زمان صبح، ظلم به خود است و برای آن‌ها ضرر دارد و فقط می‌توانند ورزش‌های سبک را قبل از افطار انجام دهند.

این مسئول تصریح کرد: بانوانی که دچار اضافه وزن بوده و تمایل دارند در ماه مبارک رمضان نیز ورزش کنند، بهترین زمان برای آن‌ها دو ساعت قبل از افطار است که می‌توانند به انجام ورزش‌های سبکی همچون پیاده‌روی یا حرکات معمول ورزشی روزانه بپردازند.

لطف‌اللهی ادامه داد: بانوانی که دو ساعت قبل از افطار به ورزش می‌پردازند باید افطار خود را با مایعات گرم و قند طبیعی همانند خرما آغاز کنند. همچنین در نظر داشته‌ باشند که در افطار از مواد مغذی کم حجم ولی سیرکننده استفاده کنند.

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان خاطرنشان کرد: بانوان در نظر داشته‌ باشند که در روزهای عادی ۲۰ دقیقه اول ورزش بدن از قندهای موجود در خون استفاده می‌کند ولی در حالت روزه‌داری قندها تا حدودی به مصرف رسیده و بدن به چربی‌سوزی افتاده و یک ساعت تمرین قبل از افطار باعث می‌شود تا چربی‌سوزی بهتری قبل از افطار رخ دهد.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال شمع روزانه جمعه 21 اردیبهشت 1403