تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر رفع مشکلات آبرسانی به مناطق روستایی استان


تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر رفع مشکلات آبرسانی به مناطق روستایی استان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: شورای جهاد آبرسانی وزارت نیرو به منظور آبرسانی به 10هزار روستای کشور در قالب طرح محرومیت‌زدایی تشکیل شده است که سهم استان از این طرح، آبرسانی به 2هزار و883 روستا در 26شهرستان استان است که تقریباً همه نقاط استان در این طرح دیده شده است.

به گزارش ایسنا؛ حسین مدرس خیابانی در نشست قرارگاه جهاد آبرسانی استان اظهارداشت: بدنبال تشکیل شورای جهاد آبرسانی در وزارت نیرو و سفر وزیر نیرو به استان؛ مقرر شد؛ به یکهزار و ۷۵۱ روستا در استان آبرسانی شود که این تعداد با توجه به تنش آبی موجود به ۲هزار و۲۵۱ روستا افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: پروژه آبرسانی از جنس پروژه‌هایی است که باید به سرعت برای استفاده مردم تکمیل شود لذا باید زمان‌بندی در این پروژه اولویت دستگاه‌های متولی قرارگیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: همه امکانات استان اعم از انواع ماشین‌آلات برای شتاب بخشی به اجرای این طرح به کارگرفته‌ شده است.

مدرس خیابانی از شرکت آب و فاضلاب استان خواست نقشه‌های آبرسانی مربوط به ۲۴۹روستای استان را که تهیه شده است را بر اساس معیارهای قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که مجری این طرح می‌باشد؛ تحویل گردد و نقشه روستاهای باقیمانده را در اسرع وقت تهیه و تحویل نماید.

مدرس خیابانی تصریح کرد: وزارت نیرو، استانداری، قرارگاه قدس سپاه، خیرین و همه دستگاه‌های دخیل در این کار جهادی باهم برابر و متحد هستند تا مشکلات کم‌آبی استان را برای مردم مرتفع سازند.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای این پروژه؛ بررسی مداوم وضعیت پیشرفت آن را خواستار شد و از فرمانداران و مدیران متولی خواست به صورت میدانی اجرای این پروژه را بازدید و گزارش مصور آن را تهیه و ارسال نمایند.

فرمانده سپاه سلمان استان نیز در این نشست با بیان اهمیت اجرای این پروژه گفت: مجموعه سپاه در استان همه امکانات و ظرفیت‌های خود را به کار بسته است.

سردار احمد شفاهی ادامه داد: با استان‌های مجاور برای همکاری در این پروژه توافق شده است تا شرمنده مردم نشویم و انشالله این اتفاق به شایستگی رقم بخورد و بتوانیم به نحو درستی پروژه آبرسانی را در سیستان ‌و بلوچستان اجرا کنیم.

"میثم جعفرزاده" رئیس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو هم در این نشست با ابراز خشنودی از اهتمام استاندار و مدیران استان در اجرا و اتمام این طرح؛ گفت: ۱۰۰درصد اعتبارات این طرح تخصیص داده شده است که با تلاش مدیران استان طی مدت مقرر۳۰ماه، همه روستاهای هدف این طرح از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن تبریک تولد پسرم | 60 متن تبریک روز تولد پسرم جدید و احساسی