مردم در پرتو ارزش‌های اسلامیِ ارتش احساس آرامش می‌کنند


مردم در پرتو ارزش‌های اسلامیِ ارتش احساس آرامش می‌کنند

استاندار اصفهان گفت: وقتی درباره تجلی شعار «ارتش فدای ملت» و از مختصات و رویکردهای فرماندهی در ارتش صحبت می‌کنیم، سراسر فروتنی و تواضع و در کنار مردم بودن، مشارکت در حرکت‌های مردمی‌ و حضور در صحنه‌های اجتماعی ‌را در این نیروی مردمی می‌بینیم.

سید رضا مرتضوی، امروز(دوشنبه، ۲۹ فروردین) در مراسم رژه یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران در جوار گلزار شهدای اصفهان با بیان اینکه ارتش جنود خداوند متعال در نظام اسلامی و حصون الرعیه است، اظهار کرد: جنود الله تعریف و مقتضای خود را دارد، اگر بخواهیم درباره وضعیت امروز ارتش در نظام جمهوری اسلامی صحبت کنیم باید اعتراف کنیم که امنیت و آرامش امروز کشور ناشی از مجاهدت‌هایی است که ارتش و سپاه و نیروهای نظامی‌ و انتظامی از خود نشان داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه جندالله و جنودالله اعتباری است که در ذیل خود شاخص‌ها و مشخصه‌هایی را برای ارتش تعیین می‌کند، افزود: ارتش امروز ‌یک مجموعه معنویت‌گرا ذیل معارف الهی و اهل بیت است و اینگونه چارچوب حرکت خود را تعیین کرده است، امروز فرماندهی ارتش با نایب ولی عصر(عج) است، امروز ارتش خود را برای حاکمیت الله و استقرار نظام اسلامی آماده نگه می‌دارد.

به گزارش ایسنا، استاندار اصفهان افزود: ارتش جنود الله است به این معنی که هر جا مبارزه و تلاش می‌کند به دنبال اقامه عدل و داد است. ارتش خود را برای سربازی در رکاب امام عصر آماده می‌کند. ارتش منظومه ارزش‌های اخلاقی را در خود جمع کرده و جایگاه بسیاری از ارزش‌های اسلامی است و وجود فرماندهان و شهدای ارزشمند در ‌دوران شکوهمند انقلاب اسلامی از سوی ارتش تقدیم اسلام و انقلاب شده که خود گواه این مدعا است.

وی با اعتقاد بر اینکه ویژگی‌های اخلاقی شهیدان بابایی و ستاری ‌و فکوری‌ گواه حرکت ارتش است، تصریح کرد: منظومه حرکت ارتش در تواضع، فروتنی، دوری از نام و نشان و آماده برای از خود گذشتگی و ایثار تعریف شده است. حضور ارتش در عرصه‌های مختلف ایثار و شهادت و تقدیم کردن بیش از ۴۸ هزارشهید و بیش از ۲۰۰ هزارجانباز در دوران مجاهدت‌های خود گواه این مدعا است. حرکت ارتش برای پایداری و استقامت و توانمدتر شدن نظام اسلامی ‌یکی از عناصری است که می‌توان به آن اتکا کرد و ارتش را جنود الله نامید.

مرتضوی با تاکید بر اینکه ارتش دارای استقلال است و مستقل از ایادی شرق و غرب اداره می‌شود، گفت: برخی از واژه‌ها در تاریخ سیاسی دنیا بسیار پر معنا است که باری از کلمات را به دنبال دارد، وقتی از جنگ شش روزه اعراب با اسرائیل حرف می‌زنیم، عنصر تحقیر در ذهن همه مردم و نظامیان دنیا شکل می‌گیرد.

استاندار اصفهان ادامه داد: یک ارتش که نتوانسته هویت‌های استقلال‌طلبانه را در خود نگه دارد در یک مخاطره‌ای در شش روز شکست می‌خورد و نمادی از ارتش‌های عربی می‌شود که در دنیا با تاکید بر مولفه‌های غیر اسلامی سعی در معرفی خود به‌عنوان جند الله داشته است.

وی با اعتقاد بر مولفه مردمی بودن ارتش، خاطرنشان کرد: با یادآوری مردمی بودن ارتش برخی رویدادهای گذشته در ذهن ما تداعی می‌شود، مانند ایامی که ارتش در زلزله‌های مختلف این سرزمین در وقوع سیل و در دوران اخیر در فراگیری ‌کرونا در یک نگاه کاملا اجتماعی و مردمی‌ به کمک مردم آمد و این یعنی «حصون الرعیه» بودن ارتش.

مرتضوی با بیان اینکه مردم در پرتو ارزش‌های اسلامی ارتش احساس آرامش و اطمینان می‌کنند، خاطرنشان کرد: وجود این ارتش ‌باعث سکینه و آرامشی ‌در مردم می‌شود که در بزنگاه‌ها در کنار مردم هستند. وقتی درباره تجلی شعار «ارتش فدای ملت» در طی پنج دهه گذشته صحبت می‌کنیم، می‌توانیم مصادیق بسیار زیادی را برای آن بشماریم.

استاندار اصفهان در عین حال به جنبه‌های فناور محور ارتش نیز اشاره کرد و ادامه داد: ارتش امروز مجهز به فناوری و دانش است. ارتش هم درمسیر معنویت هم در توانمندی‌های فردی و دانش افزایی و مهارت‌افزایی به تمام معنا تلاش خود را انجام داده به‌طوری که از یک وارد کننده و بهره بردار که در بسیاری موارد از همین امکان هم محروم می‌ماندیم، اکنون تبدیل به کشوری‌ شدیم که امکان صادرات محصولات حوزه نظامی و تجهیزات نظامی ‌را فراهم کرده است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از قدرت‌های استکباری دنیا قدرت فناور محور ایران را اکنون به خوبی درک کرده‌اند، گفت: آنها مراقبت‌های متعددی را در چارچوب مانفیست‌های نظامی خود طرح کرده‌اند تا کنترل مهارت‌افزایی و دانش‌افزایی به نحوی داشته باشند که البته نمی‌توانند و نخواهند توانست.

مرتضوی با یادآوری شماری از برترین توان‌های نظامی ایران در بخش‌های مختلف نظامی و انتظامی خاطرنشان کرد: در همه عرصه‌ها مانند حوزه صنایع دفاعی و ساخت و نوآوری و در تجهیزات پیشرفته نظامی، ارتش یکی از تجلی‌گاه‌ها است. یکی دیگر از مولفه‌هایی که ارتش در آن به‌عنوان نیرویی متفاوت و برجسته شناخته می‌شود رویکرد فرماندهی آن است، رویکردی که در ارتش‌های سایر نقاط دنیا نیست.

وی به بیان مصداق‌هایی در این مورد اشاره کرد و ادامه داد: وقتی که به سایر دُول دنیا نگاه می‌کنیم در آمریکای جنایتکار ارتش مصداقی از تجلی خشونت و آدم کشی به خصوص در میدان‌هایی است که با مظلومان مواجه هستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای گسترش فساد در کشورهای مختلف از عوامل و برنامه‌های ثابت پایدار ارتش‌های مستکبر است، تاکید کرد: برنامه ارتش جمهوری اسلامی برنامه ریزی‌کننده برای تقویت و ارتقای روحیه معنوی نیروها و همچنین توانمندسازی نیروها از نظر ظرفیت‌های نظامی است. امروز وقتی از مختصات و رویکردهای فرماندهی در ارتش صحبت می‌کنیم، سراسر فروتنی و تواضع و در کنار مردم بودن، مشارکت در ‌حرکت‌های مردمی‌ و حضور در صحنه‌های اجتماعی ‌را می‌بینیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


غوغای عشق