17 میلیارد ریال زکات در اردستان جمع‌آوری شد


17 میلیارد ریال زکات در اردستان جمع‌آوری شد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان اردستان گفت: با تلاش اعضای شورای زکات شهرستان، سال گذشته بیش از 17 میلیارد ریال زکات در کمیته امداد ثبت شده است.

ابوالقاسم صادقی، صبح امروز(دوشنبه، ۲۹ فروردین) در شورای زکات شهرستان اردستان، اظهار کرد: خط مقدم شورای زکات هر شهرستان شوراهای روستایی هستند که در شهرستان اردستان حدود ۱۸ روستا وجود دارد که زکات واجب به آنها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۷ میلیارد ریال زکات در کمیته امداد اردستان ثبت شده است، افزود: این مقدار زکات توسط همکاران ما در کمیته امداد، شوراهای زکات روستایی و مراکز نیکوکار و خیریه‌ها جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اردستان تصریح کرد: از مجموع زکات‌های جمع‌آوری شده در سال گذشته حدود ۱۵ میلیارد ریال آن صرف محرومان شهرستان شده و مابقی آن صرف پروژه‌هایی عمرانی شده است که در منطقه گرمسیر شهرستان وجود دارد.

صادقی با بیان اینکه منطقه مهاباد جز مناطق زکات خیز واجب شهرستان است، خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی شهرستان سال گذشته حدود ۵۴ میلیون تومان زکات فطره و ۸۰ میلیون تومان کفارات جمع آوری کرده است که پیش بینی می‌شود امسال افزایش داشته داشته باشد.

وی افزود: هدف اصلی کمیته امداد و شورای زکات در رساندن منابع و کمک‌های دریافتی خود، توزیع عادلانه به نیازمند واقعی در کمترین زمان ممکن است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی اردستان با اشاره به تدارک گشت‌های ویژه از سوی کمیته امداد برای نظارت بر حسن اجرای فرآیند جمع‌آوری زکات فطره، ادامه داد: روزه‌داران زکات فطره خود را در صندوق‌های مشخص شده که دارای مجوز هستند و یا با استفاده از روش‌های غیر حضوری اعلام شده واریز کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف به ماموران این مراکز اطلاع دهند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی