سرپرست جدید میراث فرهنگی استان ایلام معارفه شد


سرپرست جدید میراث فرهنگی استان ایلام معارفه شد

سرپرست جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام معارفه شد.

«محمد سبحان حسنی» معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام، در دیدار مدیرکل امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که به منظور معرفی سرپرست جدید اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری استان انجام شد، با اشاره به ظرفیت های بالای استان ایلام در حوزه های گردشگری، آثار باستانی و همچنین صنایع دستی اظهار کرد: توجه وزارتخانه و تخصیص اعتبارات به استان ایلام می تواند وضعیت زیرساخت های استان را متحول کند.

وی با بیان این که صنعت گردشگری می تواند به خوبی مشکل اشتغال را در استان برطرف کند افزود: علی رغم وجود ظرفیت های بالای گردشگری در استان و همچنین آثار باستانی فاخر هنوز زیرساختهای لازم برای جذب حداکثری گردشگر در استان وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به مرز مشترک ایلام با کشور عراق و سه استان هم مرز این کشور بیان داشت: این سه استان با جمعیتی بالای ۵ میلیون نفر بهترین ظرفیت برای جذب گردشگر در استان ایلام هستند که در این زمینه هم رایزنی های خوبی صورت گرفته که باید در این راستا هم پیگیری های لازم صورت گیرد.

«نادر زینالی» مدیرکل امور مجلس و هماهنگی استان‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز در این دیدار با اشاره به تغییر مدیرکل میراث فرهنگی و برنامه تکریم و معارفه مدیران این دستگاه گفت: وزیر محترم میراث توجه ویژه ای به استان ایلام دارند و همچنین در سفر رئیس جمهور به استان هم عنایاتی به بحث گردشگری در استان شده است و ما متمم اعتبارات سفر رئیس جمهور را نیز در دستور کار خواهیم داشت و تلاش می کنیم که اعتبارات استان در این حوزه را نیز افزایش دهیم.

وی رویکرد دولت در بحث گردشگری را ایجاد سفرهای ارزان برای مردم و اشتغال برای بومیان مناطق دانست و افزود: ما انتظار داریم در این حوزه تحولی شکل گیرد و نگاه به مسائل حوزه میراث فرهنگی و گردشگری تغییر نماید.

در این نشست از زحمات «شنبه‌زاده» مدیر کل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تقدیر و فرزاد شریفی به عنوان سرپرست این اداره کل معرفی شد.

شریفی دارای سوابقی چون معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام است.

شنبه‌زاده، از آذر ۱۳۹۲ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی