کارگاه‌های ساختمانی ناایمن خراسان شمالی پلمب می شود


کارگاه‌های ساختمانی ناایمن خراسان شمالی پلمب می شود

سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از پلمب کارگاه های ناایمن در این استان خبر داد.

مهدی اسلام خواه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: اولین جلسه هم اندیشی بازرسان کار خراسان شمالی با هدف تبیین برنامه های راهبردی بازرسی کار و بررسی موانع و رفع چالش‌ها و ارائه پیشنهادات در خصوص افزایش سطح ایمنی کارگاه‌های استان برگزار شد.

وی گفت: بازرسان کار در سطح استان همواره با نظارت مستمر بر اجرای قوانین حفاظتی و ایمنی بین کارگاه‌های سطح استان در راستای صیانت از نیروی کار، سعی بر این دارند که حوادث ناشی از کار پایان یابد.

اسلام خواه تصریح کرد: با توجه به اینکه کارگاه‌های ساختمانی یکی از پر مخاطره ترین کارگاه‌ها محسوب می شود، بیشترین حوادث نیز در این کارگاه ها اتفاق می افتد به طوری که برخی از این حوادث منجر به نقص عضو و یا فوت کارگر می شود.

وی افزود: تمامی کارگاه‌های فعال در سطح استان ملزم به رعایت نکات ایمنی و حفاظتی هستند و در صورت عدم رعایت پلمب خواهند شد.

این مقام مسئول در سال گذشته تعداد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان را ۷۰۸۱ مورد و کارگاه‌های پلمب شده متخلف را ۲۳ مورد عنوان کرد که نسبت به سال قبل از آن ۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: به استناد ماده ۱۲۰ قانون کار در صورت به کارگیری اتباع بیگانه فاقد پروانه کار، شخص به کار گیرنده بابت هر روز بکارگیری ۵ برابر حداقل دستمزد قانونی روزانه کارگر، جریمه خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان