بارندگی‌ها تا سه شنبه در خراسان جنوبی ادامه دارد


بارندگی‌ها تا سه شنبه در خراسان جنوبی ادامه دارد

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به ادامه بارندگی‌ها، گفت: در شبانه روز گذشته میزان بارندگی‌ها در برخی نقاط استان به 10 میلیمتر رسیده است.

علیرضا خندان رو در در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای نیمه شرقی خراسان جنوبی به خصوص در شهرستان‌های قاین، درمیان، سربیشه، زیرکوه، نهبندان سرایان و بیرجند خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی افزود: میزان بارندگی‌ها در ۲۴ ساعت گذشته میزان بارش‌ها در قاین ۳.۸ میلیمتر، نوغاب ۲.۵ میلیمتر، آرین شهر یک میلیمتر و زهری ۱۰ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: میزان باران در قدمگاه ۴.۵ میلیمتر، ابراهیمی ۹ میلیمتر، حیدرآباد ۲.۵ میلیمتر و آتشکده ۴.۸ میلیمتر بوده است.

خندان رو ادامه داد: فعالیت توده هوای ناپایدار در استان از عصر یکشنبه تا صبح سه شنبه خواهد بود؛ با تقویت این توده هوای ناپایدار، وزش باد بسیار شدید و کاهش کیفیت هوا به ویژه برای شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و خوسف را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به بارش تگرگ در مناطق کوهپایه‌ای، تصریح کرد: همچنین دمای هوا 5 تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

وی با تاکید بر پرهیز از سفرهای غیر ضروری، بیان کرد: دامداران، گلخانه داران و کشاورزان خواستاریم برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی، تمهیدات لازم را اتخاذ کنند.

خندان رو یادآور شد: احتمال خسارات به باغ‌ها و مزارع در اثر بارش تگرگ، اختلال در رفت و آمدهای جاده‌ای و وقوع رواناب و آب‌گرفتگی، تا پایان وقت امروز پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا