مشارکت نقدی یک میلیارد تومانی خیرین سلامت زنجانی در دوران کرونا


مشارکت نقدی یک میلیارد تومانی خیرین سلامت زنجانی در دوران کرونا

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در بحران کرونا حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان کمک نقدی و 8 میلیارد و 700 میلیون تومان کمک غیرنقدی به دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان شده است.

مجید صادقی شامگاه دیروز (۲۸ فروردین‌ماه) در آئین تکریم خیرین سلامت زنجان که در مرکز همایش‌های بین‌المللی روزبه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از سفره‌هایی که خداوند را باید در آن‌ها جستجو کرد، قلب‌های شکسته بیمارانی است که دست‌شان از همه جا بریده شده است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های انجام شده خیرین در حوزه سلامت، افزود: در حال حاضر ۴۰۰ خیر در حوزه سلامت در استان زنجان با دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان همکاری داشته‌اند که از این تعداد ۱۶۵ خیر سلامت اقدامات بسیار مهم و شاخصی از قبیل تامین تجهیزات حوزه سلامت و تامین زیرساخت‌های سلامت را انجام داده‌اند.

این مسئول در رابطه با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خیرین سلامت در دوران شیوع کرونا، تصریح کرد: در بحران کرونا حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک نقدی و ۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کمک غیرنقدی به دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان شده است.

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم‌پزشکی استان گفت: کمک‌های حدود ۱۰ میلیارد تومانی از سوی خیرین سلامت، موسسات خیریه بیمارستانی، شرکت‌ها، تشکل‌ها، گروه‌های داوطلب و سازمان‌ها و نهادهای دولتی بود که در روزهای ابتدایی همه‌گیری کرونا، کمک اساسی برای عبور از بحران کرونا بوده و ارزش فراوانی برای نظام سلامت داشته است.

صادقی در رابطه با آمادگی پویش‌های مردمی و گروه‌های داوطلب در بحران کرونا، اظهار کرد: حدود ۸۰۰ نفر به نیت خداپسندانه برای انجام امور داوطلبانه مرتبط با پیشگیری و مقابله باکرونا اعلام آمادگی کردند که بخش کثیری از این داوطلبان در بخش‌های مختلف دانشگاه علوم‌پزشکی استان همکاری داشتند.

وی با اشاره به وجود ۲۶ پروژه خیرساز در استان زنجان از سال ۱۳۹۵ تاکنون که از این تعداد شش مورد کاملا خیرساز و ۲۰ مورد با مشارکت دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان در حال ساخت یا بهره‌برداری است، افزود: این دانشگاه تفاهم‌نامه‌های مختلفی برای تکمیل پروژه‌ها با مبلغی حدود ۲۸۷ میلیارد ریال دارد که تعدادی آماده و تعدادی هم در حال تکمیل شدن است.

معاون توسعه‌ مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با بیان اینکه در راستای نهادینه کردن فرهنگ خیر و تقدیر از خیرین سلامت، جشنواره آیین محبت در سال ۹۷، همایش کشوری پیشگامان آیین محبت در سال ۹۸ و سومین همایش تخصصی و دومین همایش بین‌المللی مجازی آیین محبت در سال ۱۴۰۰ برگزار شد، ادامه داد: این همایش امسال و سال‌های بعد نیز انجام خواهد گرفت.

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به تدوین کتابچه نیازمندی‌های سلامت دانشگاه، خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای هدایت و مشارکت خیرین در بخش سلامت و نیازسنجی برای تجهیز زیرساخت‌های سلامت در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی، بهداشتی و درمانی صورت گرفته که به صورت سالانه به‌روزرسانی می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ترافیک سنگین در جاده های در مازندران / مسافران بخوانند