پیش بینی فضای آموزشی برای شهرک ها و مناطق مسکونی جدید التاسیس


پیش بینی فضای آموزشی برای شهرک ها و مناطق مسکونی جدید التاسیس

استاندار قم با اشاره به مشکل عدم پیش بینی فضای با کاربری فرهنگی و آموزشی در برخی از مناطق شهری گفت: ایجاد فضای آموزشی در مناطق در حال توسعه استان باید از قبل برنامه ریزی شود.

سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که عصر دیروز در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با بیان لزوم توسعه سرانه فضای آموزشی در استان، گفت: حل مشکل زمین با کاربری آموزشی، یکی از اولویت های مهم استان است.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته بزرگداشت مقام معلم، این هفته را فرصت مناسبی برای تکریم معلمین و تبیین جایگاه علم و دانش دانست و افزود: از ظرفیت های فرهنگی و رسانه ای برای فضاسازی این موضوع مهم استفاده شود و فرصت بازگشایی جدید مدارس، به یک حرکت فراگیر و خودجوش مردمی و دانش آموزی برای تقدیر و تجلیل از معلمان و فرهنگیان تبدیل شود.

شاهچراغی همچنین با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی در استان، گفت: در راستای این نیاز مهم، توجه به پیوست های فرهنگی و آموزشی در طرح جامع شهری بویژه در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان امری بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی برنامه ریزی مناسب برای احداث مجتمع های آموزشی را راهکاری مناسب در تامین سرانه مورد نیاز آموزشی در استان دانست و ادامه داد: از تمام ظرفیت های موجود از جمله مشارکت خیرین برای تامین زمین با کاربری آموزشی و ساخت فضاهای آموزشی باید استفاده شود.

استاندار قم به مصوبه جلسات قبل شورا و همکاری شهرداری در زمینه ایجاد کاربری تجاری برای مدارس حاشیه معابر اشاره و تصریح کرد: این موضوع به گونه ای مدیریت و محدود شود که درآمدزایی مدارس تنها برای تامین هزینه های جاری آن ها باشد.

استاندار قم همچنین به اهمیت اعتبارات مربوط به نوسازی و تجهیز مدارس اشاره و یادآور شد: دستگاه ها در فرصت باقی مانده و با استفاده از ظرفیت های ملی و استانی، نهایت تلاش خود را برای جذب این منابع بکار گیرند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل روز معلم | عکس تبریک روز معلم