ارتش در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کرده است


ارتش در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کرده است

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد گفت:ارتش در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کرده است.

مجید منعمی در مراسم رژه نیروهای مسلح که امروز ۲۹ فروردین‌ماه در میدان تختی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: روز ارتش به فرموده مقام معظم رهبری یک روز به یادماندنی و تاریخی است.

وی تصریح کرد: ۲۹ فروردین‌ماه روزی است که به تدبیر امام راحل به نام روز ارتش نامگذاری شده است و در اوایل انقلاب، در روزهای نخستین پیروزی انقلاب یکسری از گروهک‌های شبه انقلابی که خودشان را انقلابی جا می‌زدند اما انقلابی نبودند فریاد انحلال ارتش را سر می‌دادند قطعاً کسانی که این موضوع را دنبال می‌کردند به دنبال بهره‌برداری و سوءاستفاده‌های خودشان بودند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد خاطرنشان کرد: در همان ابتدای انقلاب در آن فضای که وجود داشت به‌گونه‌ای بود که امکان هر اتفاقی وجود داشت و آن اتفاق هم می‌توانست آن انقلابی را که با اهدای خون هزاران شهید را به بار نشسته بود را به‌نوعی از ریل خود خارج کند که اهداف آنها نیز این بود.

منعمی اضافه کرد: اما امام راحل با یک تدبیر عالمانه ای روز ۲۹ فروردین را تحت عنوان روز ارتش نامگذاری کردند یک بیانیه مسبوط و مفصلی را ایشان دادند و مطابق با آن ارتش قوام و دوام مجددی بعد از پیروزی انقلاب گرفت.

وی با بیان اینکه خدمات ارتش برکسی پوشیده نیست، افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اگر بخواهیم اشاره کنیم می توان به جریان غرب کشور اشاره کرد، آن بهم ریختگی که در غرب کشور به وجود آمد ارتش در آن نقش‌آفرینی کرد و توانست با همت بالای خودش آن جریان را جمع کند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس ارتش بود که در کنار سایر نیروهای مسلح، در کنار بسیج مردمی و نیروی انتظامی پای‌کار آمد و جنگ را مدیریت کرد.

منعمی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی، بابایی، ستاری، نامجو، فکوری و هزاران شهید که ارتش فدا کرد تا انقلاب زنده بماند این دستاوردهای ارتش در عرصه دفاع، صیانت از آب‌وخاک و... بوده و ایفای نقش کرده است.

وی اظهار کرد: بعد از جنگ نیز می‌بینم در حوادث طبیعی، خدمت‌رسانی به مناطق محروم، مقابله با ویروس کرونا، بحران‌های برف و باران و... کارهای است که ارتش در آن‌ها ایفای نقش می‌کند.

سرپرست فرمانداری ویژه بروجرد تصریح کرد: رشادت‌ها باید گفته شود و جوانان باید بدانند که ارتش در انقلاب چه نقشی را ایفا کرده و در حال حاضر نیز چه نقشی را ایفا می‌کند و این نقش‌آفرینی نیز ادامه‌دار است.

منعمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در عرصه‌ای قرار داریم که با جبهه‌های جدید نبرد با دشمنان روبرو شده‌ایم، اینکه مقام معظم رهبری تأکید و امسال را تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری می‌کنند در این مقطع نیز ارتش دانش‌محور، اخلاق مدار و مردمی می‌تواند در این راستا ایفای نقش کند.

وی اضافه کرد: ارتش صرفاً یک نیرو نظامی برای عملیات نظامی نیست و در تولید علم ارتش نیز نقش‌آفرین است این‌ها باید گفته شود که مردم بدانند چه خدماتی توسط ارتش به انقلاب در حال اقدام و انجام است.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | استوری بمب محمدرضا گلزار؛ نگاه عمیق آقای بازیگر به روبرتو کارلوس در کنارش!