رشد 90 درصدی صدور و تمدید پروانه استاندارد در یزد


رشد 90 درصدی صدور و تمدید پروانه استاندارد در یزد

مدیر کل استاندارد استان یزد گفت: در سال گذشته با وجود محدودیت‌های کرونایی 465 فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی صادر و تمدید شد.

«محمدرضا زارع بنادکوکی» ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته این اداره کل، تصریح کرد: صدور و تمدید پروانه استاندارد در سال ۱۳۹۹ برابر با ۲۴۲ مورد بوده است که در مقایسه با میزان عملکرد سال ۱۴۰۰، بیش از ۹۰ درصد رشد را شاهد هستیم که این امر نشانه رشد شاخص‌های کیفی و اهتمام تولید کنندگان به گرایش بیشتر به سمت نشان ملی استاندارد ایران بوده است.

وی ادامه داد: طبق دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی موجود و در راستای شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک مرجع حاکمیت رسمی، مهلت و تاریخ اعتبار پروانه‌های استاندارد صادره که معمولاً سه ساله است، پایش شد و در همین راستا ۳۳۲ پروانه استاندارد اجباری و تشویقی تمدید شد.

مدیر کل استاندارد استان در زمینه صدور و ابطال پروانه‌های کاربرد علامت استاندارد نیز گفت: طی این مدت ۱۳۳ فقره پروانه اجباری و تشویقی صادر شده است، علاوه بر این ابطال ۸۸ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی را نیز در گزارش عملکرد حوزه نظارت بر اجرای استاندارد اداره کل شاهد هستیم که در مقایسه با عملکرد سال ۹۹ با رشد ۴۰ درصدی روبرو است.

زارع در پایان گفت: اداره کل استاندارد استان یزد به عنوان یک نهاد ناظر، از امکانات مالی و انسانی محدودی برخوردار است و از این رو از مردم تقاضا دارد سفیران استاندارد در سطح جامعه باشند تا بتوانیم نسبت به تحقق شعار سال، گام‌های اساسی و محکمی را برداریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج