طرز تهیه دمی گوجه غذای ساده ایرانی + فیلم


طرز تهیه دمی گوجه غذای ساده ایرانی + فیلم

رکنا : فیلم آموزشی تهیه دمی گوجه با ترشی مخصوص را ببینید.

دمی گوجه فرنگی به دمپختک گوجه یا استامبولی معروف است.

به گزارش رکنا، دمی گوجه فرنگی که با نام دمپختک گوجه هم شناخته می شود یکی از غذاهای بسیار ساده و خوشمزه ایرانی است. در فیلم زیر می توانید طرز تهیه یک ترشی فوری را هم در کنار آموزش پخت این غذای خوشمزه ببینید. به غیر از فیلم طرز درست کردن این پلوی ایرانی را به روش دیگر در ادامه خواهید دید.

مواد لازم برای استامبولی:

برنج ایرانی 2 پیمانه

هویج یک عدد بزرگ

سیب زمینی یک عدد بزرگ

گوشت چرخ کرده 300گرم

لوبیا یک پیمانه

پیاز یک عدد بزرگ

روغن مقدار لازم

رب گوجه فرنگی مقدار لازم

زعفران دم کرده مقدار لازم

نمک، فلفل ، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه و دستور پخت:

ابتدا برنج را به مدت نیم ساعت خیس می کنیم سپس سیب زمینی و هویج و لوبیا را نگینی خرد می کنیم و در روغن و کمی نمک سرخ کرده و کنار می گذاریم. سپس پیاز را نگینی خرد کرده و در روغن سرخ می کنیم.

وقتی طلایی شد زردچوبه و گوشت را اضافه می کنیم. وقتی گوشت سرخ شد فلفل و نمک و دارچین را اضافه می کنیم سپس رب گوجه فرنگی اضافه کرده و یک استکان آب به مواد اضافه می کنیم و در آخر سیب زمینی، هویج و لوبیا سرخ شده را اضافه می کنیم. شعله را کم می کنیم و درب ظرف را بسته تا بپزد. سپس یک قابلمه از آب و کمی نمک را روی شعله گذاشته تا جوش آید. زمانی که جوش آمد آب برنج را خالی کرده و برنج را به قابلمه در حال جوش می ریزیم.

وقتی برنج تقریبا پخت یعنی زمانی که یک دانه برنج زیر دندان می گذاریم نرم باشد ولی مغز آن کمی سفت باشد برنج را آبکش می کنیم و ته قابلمه را روغن ریخته و ته چین سیب زمینی می گذاریم و لایه لایه برنج و مواد می ریزیم و کمی دارچین اضافه می کنیم. وقتی مواد و برنج تمام شدند روی شعله کم گذاشته تا دم بکشند و در آخر زعفران را اضافه کرده و سرو می کنیم؛ نوش جان.

اخبار وبگردی را در اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

حجم ویدیو: 3.31M | مدت زمان ویدیو: 00:01:02

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه انواع پلو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا