کیفیت هوای همدان برای گروه‌های حساس ناسالم است


کیفیت هوای همدان برای گروه‌های حساس ناسالم است

همدان- ایرنا- معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفیت هوای شهرستان های همدان، ملایر و نهاوند برای دومین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

سیدعادل عربی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فاکتور آلایندگی ذرات با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون در شهرستان همدان ۱۰۱ ، شهرستان نهاوند ۱۱۴و شهرستان ملایر ۱۲۰ است که نسبت به روز گذشته مقداری کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه منشا گرد و غبار کانون های داخلی نیست، اظهار داشت: گرد و غبار از مرزهای غربی وارد استان همدان شده و به مراتب میزان غلظت آن در این استان رقیق تر از دیگر استان های غربی است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان به شهروندان توصیه کرد: هنگام آلودگی هوا همه افراد جامعه به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری نمایند.

عربی با بیان اینکه تاکنون ۴۸ هزار هکتار کانون گرد و غبار در استان همدان شناسایی شده است گفت: این کانون ها در دشت های قهاوند، کبودرآهنگ قرار دارند و برای مدیریت انها سال های گذشته برنامه «پیشگیری و مقابله با پدیده گرد و غبار» تدوین شده است.

وی برنامه های پیش بینی شده برای جلوگیری از تسری و به وجود آمدن کانون های گرد و غبار را شامل مدیریت منابع آبی، مرتعداری، جنگلکاری، مدیریت چرای دام، جلوگیری از تبدیل اراضی مرتعی به به دیم زارهای ضعیف و کم بازده و پیشگیری از فرسایش بادی خاک دانست.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی