همراه با شهروندان دماوندی در دومین شب قدر


همراه با شهروندان دماوندی در دومین شب قدر

دماوند - ایرنا - قشرهای مختلف مردم شهرستان دماوند در دومین شب از لیالی قدر از آخرین ساعات شب تا سحرگاه امروز شنبه با حضور در مساجد و اماکن متبرکه به دعا و نیایش پرداختند.

به گزارش ایرنا، مومنان با قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر و بر سر گذاشتن قرآن تا پاسی از شب به راز و نیاز با پروردگار هستی پرداختند و این شب عزیز را به احیا نشستند و از خداوند متعال برای همه مسلمانان طلب مغفرت کردند.

در مساجد مختلف شهرستان دماوند مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوک مظلوم تاریخ به مرثیه سرایی پرداخته و حاضران نیز با ذکر دعا به درگاه رب العالمین در سوک مولا و ولی خود گریستند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید آقایی، مشاور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در دومین شب قدر ماه مبارک رمضان که در مسجد جامع شهر دماوند برگزار شد، با اشاره به اهمیت شب های قدر و احیای این شب های ارزشمند، اظهار داشت: شب های قدری ارزشمند است که تا صبح استغفار، سجده طولانی، اشک ریزان، ناله های بسیار و گریه های به هم پیوسته داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در این شب ها تا صبح بیدار باشیم، گفت: احیا گرفتن در شب قدر مرتبه بندی دارد که نخستین مرتبه آن احیای جسم است و دومین مرتبه آن احیای معرفتی است که شایسته است در کنار خواندن قرآن کریم، نهج البلاغه نیز بخوانیم تا به اهمیت آن پی ببریم.

مشاور رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه احیای سوم احیای قلب است، بیان داشت: شب قدر شب قلب و دل است چراکه قلب پایگاه محبت است و باید در این شب ها دلها را احیا کنیم.

حجت الاسلام آقایی رتبه آخر احیا را احیای وجودی دانست و گفت: در این شب باید جسم، روح، فکر و جانمان احیا بگیرد.

شب قدر شب تعیین سرنوشت انسان ها

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه دماوند همچنین در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: شب قدر شب تعیین سرنوشت انسان ها بر اساس استعدادها و خواسته های خودشان است؛ آنگونه که میخوایم امشب برای ما مقدر می‌شود.

وی با بیان اینکه امشب باید برای همه انسان ها خیر و عافیت طلب کنیم و شاهد روزهایی باشیم که مستکبرین دیگر جایی در زمین ندارند و حق به حقدار برسد، افزود: در شب های قدر باید توسل به ائمه اطهار را نهادینه کنیم و با چراغ قرآن و اهل بیت (ع) پیش رویم.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه امام علی(ع) امام حق است و در روایات آمده که علی(ع) با حق است و حق با علی(ع)، افزود: مصداق و معیار حق، امام علی (ع) است؛ اندیشه ایشان در نهج البلاغه منعکس شده که امید است بتوانیم نظام مقدس جمهوری اسلامی را به سمت جامعه علوی پیش ببریم چراکه مردم نیز به دنبال اجرای حق هستند تا حقوق هرکس به اندازه حق خود گرفته شود و از ویژه خواری ها جلوگیری گردد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی