504 نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان فعال است


504 نیروگاه خورشیدی در استان اصفهان فعال است

اصفهان- ایرنا - مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق اصفهان گفت: 504 نیروگاه خورشیدی در استان فعال است که از این تعداد 20 نیروگاه در شهرستان اصفهان استقرار دارد.

مهدی ثقفی رور شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰۰ نیروگاه در غرب و ۴۵ نیروگاه در جنوب استان مستقر شده است.

وی به ۲۵۱ نیروگاه در شرق و شمال و ۸۸ نیروگاه در مرکز استان اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵۰۰ فقره وام برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی تخصیص یافته است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان اصفهان از خرید تضمینی ۲۰ ساله برق از متقاضیان نیروگاه خورشیدی خانگی خبر داد و افزود: سهمیه استان اصفهان ۸۰۰ فقره وام برای احداث نیروگاه خورشیدی است که بدلیل زیربار نرفتن برخی از بانک‌ها در تخصیص وام، سهمیه اصفهان به ۶۷۰ فقره تقلیل یافت.

وی به روی آوری صنایع به احداث نیروگاه‌های خورشید اشاره کرد و گفت: نیروگاه ۵۴۰ مگاواتی خورشیدی شرکت فولاد مبارکه، ۱۰۰ مگاواتی شرکت مهام شرق در کوهپایه و ۲۰ مگاواتی شرکت برق و انرژی در منطقه جرقویه از این جمله است.

ثقفی از فسخ قرارداد ۵۰ ساختگاه نیروگاه خورشیدی با مجموع ظرفیت ۷۹۴ مگاوات خبر داد و گفت: این طرح ها در یک ماه آینده به متقاضی جدید تعلق می‌گیرد و بدنبال تخصیص زمین برای ۱۷ ساختگاه مربوط به نیروگاه خورشیدی بزرگ هستیم.

وی همچنین به چهار ایستگاه جهت احداث نیروگاه بادی با ظرفیت مجموع ۲۵۰ مگاوات اشاره کرد و ادامه داد: تخصیص زمین برای احداث دکل بادسنجی تا حداکثر یک ماه آینده امکانپذیر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسامی داوران مرحله استانی اعلام شد/ داورانی از جنس هنر و تجربه