هواشناسی برای بوشهر گرد و خاک پیش‌بینی کرد


هواشناسی برای بوشهر گرد و خاک پیش‌بینی کرد

بوشهر-ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: امروز و فردا با وزش باد برای مناطق مستعد این استان پدیده گرد و خاک و کاهش دید افقی و پایین آمدن کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

پیام مساعدی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌‍دهد طی ساعت‎هایی از وقت امروز و فردا با افزایش پوشش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی بصورت رگبار پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش تندباد لحظه ای در برخی از نقاط روی دریا وجود دارد.

وی بیان کرد: پیش بینی می‌‎شود این وضعیت به تناوب تا اواخر هفته در این استان و روی دریا ادامه داشته باشد.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با غبار محلی و در برخی نقاط گردوغبار، طی ساعت‌هایی با وزش باد و افزایش ابر و در برخی نقاط با احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی پیش‎بینی می‎شود.

وی گفت: در این مدت جهت وزش باد متغیر و به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی ۳۸ کیلومتر در ساعت و در برخی ساعت‌ها ۱۶ تا ۴۴ و در هنگام وزش تندباد گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در سواحل خلیج فارس ۹۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در هنگام وزش تندباد بیش از ۱۵۰سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۶:۵۴، جزر ۱۰:۲۲ و مد دوم ۱۶:۴۰ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرب المثل های ایرانی از نگاه هوش مصنوعی + عکس