سرعت بادهای غربی در خلیج‌فارس و غرب تنگه‌هرمز افزایش می یابد


سرعت بادهای غربی در خلیج‌فارس و غرب تنگه‌هرمز افزایش می یابد

قشم - ایرنا - کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم اعلام کرد:طبق پیش بینی های هواشناسی دریایی انجام شده امروز دوشنبه (پنجم اردیبهشت 1401) با افزایش سرعت بادهای غربی، به خصوص در ساعت های عصر، دریا در نواحی ساحلی و فراساحل خلیج‌فارس تا غرب تنگه‌هرمز، مواج و متلاطم خواهد بود.

مرتضی فاخری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: طبق پیش بینی های هواشناسی دریایی انجام شده سرعت باد به حداکثر ۲۵ نات و ارتفاع موج تا ۴ پا در نوسان خواهد بود.

وی ادامه داد: مناطق دریایی هرمزگان به جز نواحی غربی آن، از شرایط مساعدی برخوردار خواهند بود.

کارشناس هواشناسی دریایی اداره بنادر و دریانوردی قشم توضیح داد: مسیر دریایی (مسافری، تفریحی، تجاری و صیادی) در محدوده قشم تا پایان هفته از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

فاخری اضافه کرد: گردوغبار و مه صبحگاهی در تمامی نواحی ساحلی جنوب ایران تا پایان هفته محسوس خواهد بود.

وی اظهارداشت: توصیه می‌شود از تردد شناورهای سبک اعم از تجاری و صیادی در اوقات و مناطق بحرانی به طور جدی خودداری شود.

به گزارش ایرنا، خلیج فارس با گستره نزدیک به ۲۳۷ هزار و ۴۷۳ کیلومتر مربع بین ۲۴ تا ۳۰ درجه و ۳۰ دقیقه عرض شمالی و ۴۸ تا ۵۶ درجه و ۲۵ دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده است و جزیره زیبای قشم، همچون نگینی بر پهنه آب های نیلگون آن می درخشد.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود.

این جزیره زیبا تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله داشته و دارای طول جغرافیایی ۸۸/۵۵ درجه و عرض جغرافیایی ۸۹/۲۹ درجه می باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قشم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق