همزمان با روز جهانی گرافیک آثار هنرمندان مشهدی به نمایش درآمد


همزمان با روز جهانی گرافیک آثار هنرمندان مشهدی به نمایش درآمد

مشهد- ایرنا-همزمان با 27 آوریل و روز جهانی گرافیک آثار بیش از 80 هنرمند خراسان رضوی روز چهارشنبه در نگارخانه‌ قائمی شهر مشهد به نمایش درآمد.

دبیر برگزاری این نمایشگاه در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به روز جهانی گرافیک نمایشگاهی به صورت همزمان در مراکز استان های کشور برگزار شد تا آخرین آثار هنرمندان این رشته در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

علیرضا عزیزی افزود: در این نمایشگاه ۲۰۰ اثر از ۸۰ هنرمند در بخش های مختلف گرافیکی همچون پوستر، بسته بندی، چاپ، تصویرسازی و تبلیغات به نمایش در آمده است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه از امروز به مدت یک هفته فعال است، بیان کرد: در نمایشگاه امسال به دنبال یافتن پدیده‌های گرافیکی این استان بودیم و به همین دلیل برخلاف رویه سال های قبل که نمایشگاه فقط در حوزه پوستر و آن هم برگزیده آثار اساتید این رشته بود، تصمیم گرفته شد تا آثار هنرجویان و دانشجویان هنر در تمام زمینه های رشته گرافیک نیز پس از داوری اولیه در کنار آثار استادان برجسته این رشته قرار گیرد.

این هنرمند مشهدی به سابقه برگزاری این نمایشگاه از سال ۱۳۸۱ در مشهد تا کنون اشاره و اظهار کرد: فضای هنر در شهر مشهد پویا است ولی متاسفانه به آن اهمیت لازم داده نمی‌شود که با حضور حامیان مالی امیدوار هستیم این جریان پر شورتر از گذشته در مشهد پیگیری شود.

او گفت: به نظر وجود یک دانشگاه دولتی همچون بیشتر استان های کشور در حوزه آموزش هنر در شهر مشهد نیاز است تا در کنار سایر موسسه های آموزشی خصوصی و با به کارگیری استادان ممتاز کشوری بتواند جریان هنر را در این شهر مستدام کند.

عزیزی افزود: متاسفانه در سالهای گذشته بسیاری از هنرمندان برجسته این رشته در استان خراسان رضوی، به قصد ارائه آثار خود به دیگران و مساعد بودن شرایط کاری و مالی آنها در پایتخت و سایر استانهای دیگر، جلای وطن کرده و اکنون تعداد استادان این رشته در شهر مشهد اندک شمار هستند که با بازگشت آنها سطح ارائه آثار هنرمندان این رشته در میان هنرمندان کشور ارتقا قابل توجه خواهد یافت.

برای اولین بار در ۲۷ آوریل برابر با هفتم اردیبهشت سال ۱۹۹۵ توسط انجمن بین‌المللی طراحان گرافیک این روز به عنوان روز جهانی گرافیک نامگذاری شد.

روز جهانی گرافیک فرصتی برای آشنایی بیشتر با موضوعات مختلف رشته گرافیک به عنوان ابزار و هنری برای ارتباط و فهم عمیق‌تر مسائل و از میان برداشتن فاصله میان انسان‌ها است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی