منظور قرآن از وَقْتِ الْمَعْلُومِ/ شیطان از هیچ چیز به اندازه مهدویت و ظهور نمی‌ترسد!


منظور قرآن از وَقْتِ الْمَعْلُومِ/ شیطان از هیچ چیز به اندازه مهدویت و ظهور نمی‌ترسد!

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با شرح آموزه‌های مهدوی آیات 36 تا 38 سوره مبارکه حجر، گفت: هیچ موضوعی در عالم مثل مهدویت و ظهور و قیام امام زمان(عج) برای شیطان وحشتناک نیست.

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمود اباذری در شرح آموزه های مهدوی آیات ۳۶ تا ۳۸ سوره مبارکه حجر، اظهار کرد:‌ قرآن در این آیات می فرماید: «قَالَ رَبِّ فَأَنْظِرْنِی إِلَى یَوْمِ یُبْعَثُونَ* قَالَ فَإِنَّکَ مِنَ الْمُنْظَرِینَ* إِلَى یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» که تصریح می کند خودخواهی و خودبینی شیطان باعث شد با آن سابقه دیرینه عبودیتِ شش هزارساله و مقامات، از اوج عزت به حضیض ذلت سقوط کند.

این کارشناس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: امیرالمومنین امام علی(ع) در خطبه ۱۹۲ نهج البلاغه (خطبه قاصعه) می فرمایند: مراقب باشید شیطان شما را به مرض خود مبتلا نکند وی به جای توبه لجاجت کرد و از خدا مهلت خواست تا قیامت بماند و انتقام بگیرد و فرزندان آدم و حوا را گمراه کند و خدا تا وقت معلوم به او فرصت داد.

حجت الاسلام اباذری تاکید کرد: البته انسان این توان را دارد که از وسوسه های شیطان و دام هایی که او بر سر راهش می تند، به عنوان فرصت استفاده کند یعنی هر چه وسوسه و دام های شیطان بیشتر، عبودیت خدا ارزشمندتر خواهد بود در این مواضع انسان باید به بصیرت برسد و عبد خدا شود.

وی درباره معنای إِلَى یَوْمِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ که خدا به شیطان تا آن زمان مهلت داده است، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) فرمودند: یعنی تا زمان قیام قائم(عج) ما است لذا هیچ موضوعی در عالم مثل مهدویت و ظهور و قیام امام زمان(عج) برای شیطان وحشتناک نیست.

حجت الاسلام اباذری یادآور شد: لذا منتظران و فعالان عرصه مهدویت بدانند اگر امام صراط مستقیم است شیطان گفته این مسیر را از طرق مختلف با وسوسه های متنوع سد می کنم و اختلاف بین مومنین می اندازد، پس باید با تقویت شناخت و معرفت خود و پاک زیستن و دوری از گناه توکل به خدا و توسل به امام زمان(عج) نقشه های شیطان را نقش بر آب کنیم.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند