پیشنهاد جدید مقتدی صدر به نمایندگان مستقل مجلس


پیشنهاد جدید مقتدی صدر به نمایندگان مستقل مجلس

مقتدی صدر رهبر جریان صدر در عراق برای خروج از بن بست سیاسی این کشور به نمایندگان مستقل مجلس پیشنهاد داد ائتلاف کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، روز چهارشنبه پایگاه خبری "السومریه" عراق ، مقتدی صدر توییت کرد: پس از مشورت با متحدان در ائتلاف بزرگ، اعلام می کنم : روند سیاسی کنونی در کشور دارای سه طیف است: طیف اول: ائتلاف ملی بزرگ (ائتلاف برای نجات میهن ) که حائز اکثریت است... اما به دلیل تصمیم قوه قضاییه عراق در فعال کردن یک سوم بر زمین مانده ، تاکنون موفق به تشکیل دولت اکثریت نشده است .

طیف دوم: چارچوب هماهنگی دولت توافقی... که چهل روز مهلت داشت ولی نتوانست دولت توافقی را تشکیل دهد. طیف سوم هم نمایندگان مستقل در مجلس هستند که از آنها می خواهیم نسبت به ایجاد یک گروه مستقل با عضویت دست کم ۴۰ نفر به دور از چارچوب هماهنگی که فرصت خود را از دست داد ، اقدام کنند.

وی افزود: نمایندگان مستقل باید برای تشکیل دولت مستقل (که بعداً جزئیات آن را به اطلاع آنها خواهیم رساند) به ائتلاف بزرگتر بپیوندند. این ائتلاف بزرگتر شامل جریان صدر با توافق سنی ها و کردها ، به دولت آنها رای خواهد داد. جنبش هم دخالتی در وزرای آنها نخواهد کرد. ضمنا تاکید می کنیم که برای تسریع در پایان دادن به رنج ملت ،برای این کار حداکثر ۱۵ روز فرصت خواهند داشت .

صدر خاطرنشان کرد: من همچنین بار دیگر از برخی چهره های مورد اعتماد در تشکل چارچوب هماهنگی ائتلاف دعوت می کنم با اولویت دادن مصالح ملی بر منافع جریانی و گروهی و پیوستن به ائتلاف با جریان صدر به خروج از بن بست سیاسی اجباری کمک کنند .

جریان صدر پس از سکوت رسانه ای تقریبا یک ماهه روز گذشته اعلام کرده بود در دو روز آینده طرحی را برای پایان دادن به بن بست سیاسی این کشور ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا در حالی که ماه هاست تشکیل دولت عراق با کشمکش بین دو طرف (ائتلاف سه گانه جریان صدر-الحلبوسی- بارزانی و چارچوب هماهنگی شیعی و همپیمانان) در وضعیت بلاتکلیفی است و چند بار نیز نشست های پارلمان عراق برای تعیین رئیس جمهور این کشور به حد نصاب نرسیده است، جریان صدر گفته بود طرحی دارد که تشکیل دولت را تسریع خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟