گسترش نفوذ اسلام در آفریقای جنوبی/ افزایش تعداد بازدیدکنندگان از مساجد در رمضان 2022


گسترش نفوذ اسلام در آفریقای جنوبی/ افزایش تعداد بازدیدکنندگان از مساجد در رمضان 2022

به گفته مسلمانانی که در مراسم افطاری در مسجد «سووتو» ژوهانسبورگ حضور داشتند، بازدیدکنندگان از مساجد در رمضان 2022 بسیار بیشتر از قبل بودند، زیرا در سال های اخیر مردم بیشتری اسلام را در این منطقه انتخاب کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « dailysabah»، مسلمانان آفریقای جنوبی از دیدن تجمع مؤمنان بیشتر در مساجد در ماه مبارک رمضان امسال خرسندند.

به گفته مسلمانانی که در مراسم افطاری در مسجد «سووتو» ژوهانسبورگ حضور داشتند، بازدیدکنندگان از مساجد بسیار بیشتر از قبل هستند، زیرا در سال های اخیر مردم بیشتری اسلام را در این منطقه انتخاب کرده‌اند.

در حال حاضر بیش از یک میلیون مسلمان در آفریقای جنوبی که نزدیک به 60 میلیون نفر جمعیت دارد،زندگی می کنند.

در همین حال، اکثریت جمعیت مسلمان این کشور را مسلمانان هندی و مالایی الاصل آسیایی تشکیل می دهند.

همبستگی مسلمانان و سیاه پوستان در مبارزه با رژیم آپارتاید که در سال های 1948 تا 1994 بر کشور حکومت می کرد، نقش مهمی در گسترش اسلام در میان جامعه سیاهان ایفا کرده است.

ما قبلا اسلام را به خوبی نمی شناختیم

«مسید» ، یکی از اعضای مسجد سووتو به خبرگزاری آناتولی گفت که آنها به عنوان جامعه سیاه پوست اسلام را پذیرفته اند.

وی افزود: خدا را شکر افراد بیشتری در اینجا اسلام را پذیرفته اند. ما از دهه 1980 شاهد این تغییر بوده ایم. ما قبلا اسلام را به خوبی نمی شناختیم

یکی دیگر از اعضای کنونی اسن مسجد که نام خود را «رسول» گذاشته است نیز گفت که او قبلا مسیحی بوده و به اسلام گرویده است.

او خاطرنشان کرد: مسلمانان به خوبی از من استقبال کردند. من احساس می کنم عضوی از یک خانواده هستم.

محمد، یکی دیگر از اعضای جامعه مسلمانان نیز گفت که آنها رمضان بسیار پرباری را پشت سر گذاشتند و تاکید کرد که مساجد به ویژه جوانان را جذب کرده اند.

در آفریقای جنوبی مساجد و مؤسسات آموزشی شامل (دانشکده، مدارس آکادمی اسلامی خصوصی، دانشکده علوم اسلامی) و مراکز دینی زیادی وجود دارد. همچنین در بعضی از دانشگاه‌ها مطالعات اسلامی بخشیاز مطالعات علمی و آکادمیک آنان می‌باشد. همچنین سازمانهای دینی دیگری وجود دارند که در امور خیریه اجتماعی، مسائل اقتصادی و دینی برای جوانان فعالیت می‌کنند.

تعداد زیادی انجمن‌های اسلامی نیز در اغلب شهرهای اصلی آفریقای جنوبی وجود دارد که هر کدام با داشتن ارگان اختصاص خود تبلیغات دینی می ‌کنند و مسلمانان دیگر نیز گاهی به صورت گروهی و گاهی به صورت اختصاصی مجلات ویژه خود را دارند که آن را چاپ و توزیع می ‌نمایند. این مجلات و گاهنامه ها اغلب به زبان انگلیسی هستند.

پایان پیام/7

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !