مبارزه با سن غلات در هشت هزار هکتار مزارع چهارمحال و بختیاری انجام شد


مبارزه با سن غلات در هشت هزار هکتار مزارع چهارمحال و بختیاری انجام شد

شهرکرد -ایرنا- مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به آغاز مبارزه با سن غلات در مزارع استان در سالجاری گفت: تاکنون مبارزه با سن غلات در هشت هزار و 148 هکتار از مزارع استان انجام شده است.

فرشید شبانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۶ هزار و ۷۸۴هکتار از مزاع گندم و یک‌هزار و ۳۶۴ هکتار مزارع جو برای سن مادر و پوزه، سمپاشی شد که بیشترین میزان مبارزه با افت سن در مزارع شهرستان لردگان، اردل، شهرکرد، بن و کیار بود.

وی اظهار داشت: سمپاشی مزارع تا اواخر خردادماه و زمان بروز حشرات کامل نسل جدید ادامه دارد و با توجه به شرایط بارندگی های امسال، برای تقویت مزارع و بالا بردن عملکرد، استفاده از کودهای ماکرو و میکرو و ترکیبات دارای اسید آمینه به کشاورزان توصیه می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۱۹هزار و ۲۱۵ هکتار گندم آبی و ۲۴هزار و۱۲۰هکتار گندم دیم و ۲۹هزار ۶۳۲ هکتار جو در استان کشت شده است، گفت: سهمیه مبارزه با علف‌های هرز در این مزارع در سال زراعی جاری ۵۹هزار و ۳۰۰ هکتار پیش‌بینی شد که تاکنون ۳۶ هزار ۷۵۹ هکتار مبارزه با علف هرز انجام شده ا ست.

وی با اشاره به اینکه امسال قیمت کود پایه فسفاته و پتاسه نسبت به سنوات گذشته کاهش پیدا کرد، گفت: استفاده از کود شیمیایی اثرگذاری بالای در افزایش عملکرد محصول دارد.

به گفته وی، پارسال مبارزه با علف‌های هرز در ۳۸هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی آبی و دیم گندم و جو استان انجام شد و امسال به توجه به افزایش قیمت گندم پیش‌بینی می‌شود سطح مبارزه در ۴۵ هزار هکتار از مزارع گندم و جو انجام شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۷۵ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن انواع محصولات در استان در حوزه کشاوری فعالیت دارند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


8 طرح هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری می‌شود