153 هکتار از اراضی شهر بندری کُنارک، سند دار شد


153 هکتار از اراضی شهر بندری کُنارک، سند دار شد

چابهار - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کُنارک، زرآباد، دشتیاری، قصرقند، راسک و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: 153 هکتار از اراضی کنارک سنددار و مشکل دیرینه مردم این شهرستان بندری برطرف شد.

معین‌الدین سعیدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بحث سنددار کردن این زمین‌ها از سال ۱۳۸۶ و بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به استان سیستان و بلوچستان آغاز شد اما تاکنون هیچ اقدام موثری برای سند دار شدن این زمین‌ها انجام نشده بود.

وی تصریح کرد: در واقع از همان سال قرار بود اسناد این ۱۵۳ هکتار زمین «از اراضی متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی» به مدیریت شهری کنارک منتقل شود.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، کُنارک، زرآباد، دشتیاری، قصرقند، راسک و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به اینکه پیگیری‌های سال‌های گذشته در این خصوص به نتیجه نرسیده بود، طی دو سال گذشته این موضوع را با رایزنی‌ها و جلسات متعددی پیگیری کردیم و خوشبختانه امروز اسناد این زمین‌ها به نام شهرداری کنارک سند زده شد تا زمین لازم در اختیار مردم کُنارک قرار بگیرید.

شهرستان کنارک در فاصله ۶۰ کیلومتری چابهار واقع شده و از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری و گردشگری زیادی برخوردار است به‌طوریکه صیادان این شهرستان ۸۰ درصد صید استان سیستان و بلوچستان را انجام می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد امید به زندگی ؛ چندین انشا ادبی و زیبا امید به زندگی