تنگه هرمز و خلیج‌فارس با تداوم تندبادهای شدید متلاطم می‌شود


تنگه هرمز و خلیج‌فارس با تداوم تندبادهای شدید متلاطم می‌شود

قشم - ایرنا - رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اعلام کرد: با توجه به تداوم تندبادهای شدید(شمال غربی - جنوب غربی) در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج ماندن دریا باعث اختلال در رفت و آمد و فعالیت های دریایی خواهد شد.

محمد کاملی دیرستانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با توصیف و پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمائی استان هرمزگان و جزیره قشم اظهار داشت: در روز جاری، آسمان استان هرمزگان صاف تا کمی ابری، از ساعت های بعدازظهر در تنگه هرمز و دریای عمان وزش باد شدید و مواج شدن دریا مورد انتظار است.

وی ادامه داد: در ساعت های بعدازظهر و شب، شدت وزش باد در بنادر غربی استان هرمزگان، به ویژه جزایر کیش و لاوان قابل ملاحظه و در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود و سبب مواج شدن دریا و اختلال در تردد های دریایی خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم توضیح داد: در تنگه هرمز و دریای عمان نیز طی ساعت های بعدازظهر، افزایش سرعت باد (با شدت کمتر در مقایسه با بنادر غربی)، سبب تلاطم دریا خواهد شد، بنابراین توصیه می شود شناورهای سبک در ساعات بعدازظهر و شب از ترددهای دریایی خودداری کنند و با توجه به شدت وزش باد در بنادر غربی، تمهیدات لازم برای رفت و آمد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری صورت پذیرد.

کاملی دیرستانی اضافه کرد: وزش باد نسبتا شدید و مواج بودن دریا، به ویژه در جزایر غربی استان تا ساعت های شامگاه شنبه (۲۴ اردیبهشت) تداوم خواهد داشت.

وی افزود: همچنین از ساعت های عصر جمعه، ۲۳ اردیبهشت تا عصر روز دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، در مناطق شرقی و شمالی استان، وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی، با احتمال بروز گرد وخاک پیش بینی شده، بنابراین توصیه می شود، گروه های حساس و آسیب پذیر از قرار گیری در فضای باز در زمان غبارآلود بودن هوا خودداری کنند.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم گفت: همچنین🌡به لحاظ دمایی، ضمن ماندگاری هوای گرم، شاهد نوسانات ۲ تا ۳ درجه ای دما در سطح استان هرمزگان خواهیم بود.

کاملی دیرستانی همچنین با اعلام هشدار هواشناسی دریایی - سطح نارنجی از عصر پنجشنبه ۲۲ تا عصر شنبه ۲۴ اردیبهشت جاری اضافه کرد: در مدت یادشده با وزش تندبادهای شدید (شمال غربی - جنوب غربی) در محدوده ۵۰ کیلومتر بر ساعت (۳۰ نات) افزایش موج تا ۲۰۰ سانتی متر (هفت پا) پیش بینی می شود.

وی منطقه اثر این هشدار هواشناسی دریایی را مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اعلام کرد.

رییس اداره هواشناسی جزیره قشم اثر مخاطره را نیز اختلال در فعالیت های دریایی، احتمال آسیب به تاسیسات ساحلی در بنادر غربی، خطر در تردد شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی، گرد و غبار و کاهش دید در مناطق ساحلی عنوان کرد.

وی همچنین بر ممنوعیت فعالیت های تفریحی و شنا به ویژه در مناطق گردشگری قشم، کیش، لارک، هنگام و هرمز تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است که از جاذبه های منحصر به فردی چون جنگل های بی همتای حرا و مرغوب ترین مروارید جهان و ده ها اثر تاریخی و طبیعی برخوردار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه