امام جمعه سمنان: جراحی اقتصادی دولت با کمک مردم امکان‌پذیر است


امام جمعه سمنان: جراحی اقتصادی دولت با کمک مردم امکان‌پذیر است

سمنان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: جراحی اقتصادی دولت در راستای بهبود شرایط مردم با کمک و تبیین این اقدام بزرگ توسط مردم امکان پذیر است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر بیان کرد: دولت سیزدهم و تیم اقتصادی از شهریورماه سال گذشته تمهیدات آزادسازی قیمت ها را در نظر داشتند که به دلیل فراهم نبودن زمینه های لازم و ایجاد فرصت مطالعاتی مجلس این طرح در این زمان اجرا شد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود: با عبور و پیروزی در عرصه های جنگ سیاسی، امنیتی و نظامی اکنون در عرصه جنگ اقتصادی نیز به طور قاطع دشمن را عقب خواهیم زد و دستگاه های اجرایی، قوای سه گانه، مردم و مجموعه های مختلف جامعه در اجرای این طرح بزرگ به مردم کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان تغییرات ارزترجیحی را همزمان با سال ۹۷ دانست و اظهار داشت: تغییرات ارزترجیحی با سرعت کم و ضعیف اجرا شد که نیازمند به روزرسانی در راستای حذف مشکلاتی مانند شکاف طبقاتی، احتکار، قاچاق کالا است.

مطیعی خاطرنشان کرد: طبق آماراعلامی بانک مرکزی ٩٢ میلیارد دلار ارز ترجیحی و نیمایی برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده که ٧٠ درصد آن به دلیل وجود رانت و دلالی به دست مردم نرسیده است و اکنون با مطالعه کارشناسی در خصوص رفع موانع شکوفایی اقتصاد مقاومتی با آزاد سازی قیمت ها به سمت تقویت اقتصاد حرکت می شود.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت با پذیرش ریسک شدید و بالا و همکاری مردم مانند طرح های ٱزادسازی سواحل و واکسیناسیون با آزادسازی قیمت ها بهبود اقتصادی را ایجاد می کنند.

امام جمعه سمنان ابراز داشت: دشمنان و دشمنی ها، منافقان، سلطنت طلبان، استکبارستیران، غرب گرایان و منعت طلبان وجود ارز ترجیحی مانع اجرای این طرح هستند.

مطیعی با اشاره به ایجاد مانع گروهی از افراد غافل و بی اطلاع یادآورشد: با تبیین، اطلاع رسانی و اقناع فواید اجرای این طرح به دلیل حذف یارانه تولیدکنندگان و واردات و تزریق به جامعه، مردم را هوشیار کنند.

وی افزود: تاکنون مبالغی تحت عنوان یارانه به حساب ٧٢ میلیون نفر واریز شده تا زمینه ارائه کالا برگ الکترونیکی فراهم شود و طبق اعلام دولت نان، بنزین و دارو تا سال آینده افزایش قیمت ندارد.

امام جمعه سمنان عنوان کرد: کمبود کالای اساسی در استان سمنان نیست و انبارهای ذخایر کالا آماده هستند و روزانه ١٣٠ تن مرغ مازاد نیاز استان سمنان به تهران ارسال می شود.

مطیعی با اشاره به سفر رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری گفت: این سفر نقطه عطف روابط سیاسی و اقتصادی است و صهیونیست ها اتحاد قوی تر تهران و دمشق را حاصل این سفر می دانند.

وی اضافه کرد: ٢۵ اردیبهشت در سال ١٣۴٨ رژیم صهیونیستی آغاز به اشتغال فلسطین با پشتیبانی استکبارجهانی، آمریکا و انگلیس کرد و در هرجای عالم با حمایت استکبارجهانی و انگلیس و آمریکا ظلم کرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بیان کرد: ٢٩ اردیبهشت ماه مراسم افتتاحیه نکوداشت آیت الله شاهچراغی در دامغان و ١٩ خرداد اختتامیه در سمنان به صورت باشکوه برگزار خواهد شد. /



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سه شکارچی متخلف در دامغان دستگیر شدند