امام جمعه خاش: دولت با جراحی اقتصادی درصدد کمک به مردم و تامین معیشت خانوارهای محروم است


امام جمعه خاش: دولت با جراحی اقتصادی درصدد کمک به مردم و تامین معیشت خانوارهای محروم است

زاهدان- ایرنا- امام جمعه خاش سیستان و بلوچستان گفت: دولت با جراحی اقتصادی در صدد کمک به مردم و تامین معیشت خانوارهای محروم و مستمند بوده، بنابراین از مسوولان انتظار می رود با محتکران و افراد گران فروش برخورد کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خاش اظهارداشت: در دولت توان و ظرفیت مقابله با مفسدان اقتصادی و افرادی که به مردم ظلم روا می‌دارند، وجود دارد و مردم نیز در این موضوع همراه دولت خواهند بود.
وی افزود: تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم باید با آسانی باشد تا مردم در تامین معیشت زندگی دچار مشقت و سختی نشوند.
امام جمعه مسجد جامع الخلیل خاش نیز با تاکید بر ضرورت و اهمیت مقابله با معضل گران‌فروشی و تنظیم بازار گفت: با توجه به اینکه مشکلاتی در مسیر اصلاح قیمت‌ها وجود دارد، مردم را به صبر و حفظ امنیت دعوت می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم برای تامین معیشت مردم فکر و تدبیر کند.
مولوی محمدعثمان قلندرزهی افزود: گره‌گشایی از مشکلات معیشتی و حفظ امنیت در جامعه با نزدیک به خداوند بودن و داشتن عقیده درست میسر است، بنابراین می‌گوییم ما با مشکل تحریم آمریکا و فلان کشورها روبرو نیستیم، بلکه با تحریم خداوند روبرو هستیم.
وی ادامه داد: مشکلات پیش آمده در مسیر زندگی ما نتیجه دوری از قرآن و اسلام و سیرت نبوی است، بنابراین همه ما، دولت و ملت باید به سمت الله و احکام دین برگردیم، زیرا اختیارات در دست الله است، اگر امروز توبه کنیم دولت و ملت برگردیم، خواهیم دید درهای رحمت الله از زمین و آسمان به روی همه باز خواهد شد.
مولوی عبدالحکیم عمرزهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت خاش نیز گفت: دولت باید با قاطعیت از تخلفات بازار و ظلم بر مردم جلوگیری کند و اجازه ندهد که محتکران و گرانفروشان در جامعه معیشت مردم را تنگ کنند.
وی ادامه داد: احتکار کالاها از دیدگاه خداوند و اسلام و قرآن حرام است و سود به دست آمده قطعا حرام و آتش بوده و محتکران و گرانفروشان از طریق اینگونه معاملات فایده ای نخواهند برد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

استفاده از ظرفیت‌ سمن‌ها برای خدمت‌رسانی به مددجویان سیستان‌وبلوچستان