وزش بادهای به نسبت شدید در مناطق دریایی تداوم می‌یابد


وزش بادهای به نسبت شدید در مناطق دریایی تداوم می‌یابد

بندرعباس - ایرنا - معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: وزش بادهای به نسبت شدید در مناطق دریایی در روز جاری تداوم می یابد و بر سرعت آن در ساعت‌های بعد از ظهر افزوده می‌شود.

کیانوش عارفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرعت وزش باد در جزایر خلیج فارس، نزدیک به ۵۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در جزایر غربی تا ۲۰۰ سانتی متر خواهد رسید که می‌تواند سبب اختلال در تردد های دریایی شود.

وی ادامه داد: با تشدید وزش بادهای ۱۲۰ روزه سیستان، در مناطق شرقی و شمالی استان، وزش باد به نسبت شدید شمال شرقی با احتمال بروز گرد وخاک هم برای امروز پیش بینی می شود که این شرایط تا روز دوشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه تداوم خواهد داشت و به لحاظ دمایی، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش دمای بیشینه، به ویژه در مناطق شرقی استان محسوس خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به ناایمن بودن شرایط تردد های دریایی، ضمن خودداری از تردد شناورهای سبک، تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورهای مسافربری و کشتی های تجاری صورت پذیرد و با توجه به احتمال وقوع گرد و خاک در مناطق شرقی هرمزگان، گروه های حساس و آسیب پذیر در زمان غبارآلود بودن هوا از قرارگیری در فضای باز بپرهیزند.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان خاطر نشان کرد: البته از روز یکشنبه، از میزان شدت وزش بادهای شمال غربی در جزایر خلیج فارس کاسته خواهد شد.

عارفی یادآور شد: باد های ۱۲۰ روزه که از سمت زاهدان و زابل به سمت هرمزگان می‌آید و حتی می‌تواند رطوبت را کم کند و تنها گرد و خاک به سمت این استان می آورد اما بیشتر بار آن در خود سیستان و بلوچستان و به خصوص زابل تخلیه می‌شود.

وی افزود: هرمزگان دارای بادهایی مانند باد کوش است که وزش آن از سمت دریا می آید اجازه نمی دهد بادهای ۱۲۰ روزه سیستان وارد هرمزگان شود و ابرهایی که امروز در آسمان بندرعباس مشاهده شد ناشی از فعالیت سامانه محلی است که شب رطوبت را همراه با نسیم دریا به سمت خشکی حرکت می‌دهد و در ارتفاع‌ها تبدیل به ابر می‌شود.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان اشاره کرد: این ابرها ساعت تابش مستقیم آفتاب را کم کرده و موجب کاهش شدت گرمای هوا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل