تکمیل بزرگراه مسیر میرجاوه- زاهدان- بم نیازمند حدود 22 هزار میلیارد ریال اعتبار است


تکمیل بزرگراه مسیر میرجاوه- زاهدان- بم نیازمند حدود 22 هزار میلیارد ریال اعتبار است

زاهدان-معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 21 هزار و 900 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل پروژه ساخت بزرگراه در مسیر ترانزیتی میرجاوه - زاهدان- بم مورد نیاز است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی مهدی پارسی روز دوشنبه اظهار داشت: طول کل محور میرجاوه- زاهدان- بم ۲۹۸ کیلومتر است که تاکنون در این مسیر ۹۰ کیلومتر باند دوم ساخته و بهره برداری شده است.

وی ادامه داد: هم اینک ۴۲ کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی میرجاوه- زاهدان- بم به منظور شتاب بخشی به توسعه استان و فراهم شدن زمینه تردد ایمن کاربران جاده ای بوسیله این اداره کل در دست ساخت است که تلاش برای بهره برداری از ۳۴ کیلومتر آن در سالجاری ادامه دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین این اداره کل در نظر دارد علاوه بر ۴۲ کیلومتر بزرگراه در دست احداث در محور میرجاوه- زاهدان- بم، در سالجاری در صورت تامین اعتبار، عملیات ساخت باند دوم در قطعه چهار این محور ترانزیتی استان را نیز آغاز کند.

پارسی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه شهروندان نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل ونقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است، گفت: تاکنون برای احداث بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی استان ۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای بهره مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز افزون بر ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین