استادی دانشگاه تبدیل به حرفه تخصصی خواهد شد


استادی دانشگاه تبدیل به حرفه تخصصی خواهد شد

وزیر علوم گفت: در وزارتخانه برنامه داریم تا شغل استادی دانشگاه و معلمی را به یک حرفه تخصصی تبدیل کنیم.

محمدعلی زلفی گل در بزرگداشت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی گفت: روابط عمومی مثل انسانی است که وارد منطقه‌ای می‌شود که زبانش با زبان فرد مهمان یا توریست متفاوت اس و ارتباط برقرار کردن کار سختی است. روابط عمومی‌ها نتیجه اقدامات داخل واحد سازمانی خود را به صورت کامل بلد هستند، اما اینکه چگونه با سایر شهروندان در ابعاد ملی و فراملی ارتباط برقرار کنند بسیار مهم است.

زلفی ادامه داد: توجه ویژه به تعامل و گفتگو و ارتباط بسیار مهم است و کار روابط عمومی‌ها سازندگی، باورسازی و هویت سازی است که تنظیم اخبار روابط عمومی حس خودباوری و هویت مداری را در میان مردم تقویت می‌کند.

وزیر علوم گفت: کار روابط عمومی‌ها سازندگی و جریان سازی است و جریان سازی بسیار مهم خواهد بود و بستر سازی را برای کار عاقلانه، فناورانه و نوآورانه مهیا می‌کند و گاهی می‌توانند باعث افزایش انگیزه میان استادان و دانشجویان شوند.

وزیر علوم عنوان کردکه در وزارت علوم یکی از برنامه‌های ما این است، استادی دانشگاه باید همانند پزشکی، مکانیک و ... به یک تخصص تبدیل شود؛ چرا که هر صنفی تخصصی دارد، نخبه‌ای پس از دکتری مستقیم سر کلاس رود و با شیوه و منش و ارزشیابی آموزش و مفاهیم تدریس شده باید آشنایی داشته باشد و اعضای هیئت علمی برای استخدام باید دوره‌های آموزشی ببینند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت