مراکز نظامی و شهرداری برای برنامه ای برای دفع آب‌های سطحی سپاهان شهر ارائه دهند 


مراکز نظامی و  شهرداری  برای برنامه ای برای دفع آب‌های سطحی سپاهان شهر ارائه دهند 

اصفهان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت : مراکز نظامی و شهرداری اصفهان باید برنامه جامعی برای مساله دفع آب‌های سطحی در سپاهان شهر داشته باشد و مشکل این منطقه را حل کنند.  

به گزارش ایرنا، مهران زینلیان روز سه شنبه در شورای ترافیک استان در استانداری اصفهان اظهار داشت: اداره کل راهداری بعنوان مسوول و محور اصلی در این زمینه باید با همکاری شهرداری اصفهان، سپاهان شهر و بهارستان و مراکز نظامی موجود در این منطقه و آب منطقه ای باید مبادی ورودی آب و سیلاب و روان آب را شناسایی کنند و در غیر اینصورت برای سایر موارد باید هدایت آب ها در دستور کار قرار گیرد و هر اقدامی در این زمینه نیاز است باید انجام شود.

وی ادامه داد: آب منطقه ای و شهرداری در این زمینه اعلام آمادگی کرده و موظف هستند با کمک فرمانداری و راهداری باید دست به دست هم دهند تا مشکل این منطقه حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار داشت: حل این مساله به مطالعه و بررسی خاصی نیاز ندارد و با توجه به اینکه مسیرهای آسفالت و خاکی مشخص است و حوزه شهری هم معلوم است با اندازه گیری میزان بارش بلند مدت در اصفهان می توان مشکل را حل کرد.

وی اضافه کرد: این مساله مربوط به امروز و دیروز نیست و بهارستان و سپاهان شهر از چند سال گذشته و اتوبان شهید دستجردی با مشکل جمع شدن آب‌های سطحی مواجه هستند و نمی توان از کسی در این زمینه شکایت کرد.

زینلیان خاطرنشان کرد: انتظار نداریم که آب منطقه ای در مورد آزادسازی تصرفات اقدام کند اما بالاخره مطالعه و کنترل روان آب و اینکه بخشی از این ها باید در زهکش ها وارد شود و باید برای بقیه این آب ها فکر و چاره ای اندیشیده شود و باید یا کنترل از مبدا شود و یا باید مسیر و فضای دیگری را برای آنها باز و ایجاد کنیم.

وی با انتقاد از حضور نداشتن برخی مدیران و مسوولان در جلسه های تخصصی استانداری، تصریح کرد: اشکالی که در برگزاری جلسه های ما وجود دارد این است که یک جلسه با حضور رییس یک اداره برگزار می شود و در مورد طرحی توافق انجام می شود و در جلسه بعدی معاون حضور پیدا می کند و هیچ اطلاعی در مورد آن طرح ندارد در صورتیکه در این جلسه ها باید روی توافق های قبلی بحث و تبادل نظر شود.

رییس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان در این جلسه گفت:مشکل اصلی مربوط به پادگان های نظامی در قسمت جنوب کوه صفه است که زهکش هایی که وارد این پادگان ها می شود باید سیل بند داشته باشند و بارش ها از جنوب کوه صفه به سمت سپاهان شهر سرازیر می شود.

رامین میرعسگری با بیان اینکه سیل بندها در جنوب کوه صفه بطور کامل رها شده و پس از سر ریز شدن آنها آب وارد شهر می شود افزود: این بارندگی ها از چندین سال گذشته رخ می داد اما تا کنون با این مساله مواجه نشده بودیم اما در زمان حاضر سیل بندها بطور کامل تخریب شده و پادگان هوانیروز هم همینطور است و این مشکل بعنوان یک خطر بالقوه در شهر اصفهان است که به راحتی می تواند تبدیل به خطر بالفعل شود.

وی اضافه کرد: تا کنون چندین جلسه بعد از حادثه ای که در سپاهان شهر اتفاق افتاد برگزار شده و روز گذشته هم جلسه ای را با مسوولان آب منطقه ای و جهاد کشاورزی برگزار کردیم اما متولی و مسوول اصلی در این جلسه حضور نداشت.

میرعسگری اظهار داشت: مسوولان شهرداری از منطقه پنج هم برای تصویر برداری اعزام شدند اما نتوانستند تصویربرداری لازم را انجام دهند و آبی که از جنوب کوه صفه به پایین سرازیر می شود بهمراه گل و لای وارد سپاهان شهر می شود

وی گفت: هوانیروز همکاری خوبی با شهرداری اصفهان داشت و در بازدیدهایی که داشتیم یک سری برکه های آب منطقه اتوبان اقارب پرست در این برکه ها سرازیر می شود و هنگامیکه لبریز شوند وارد اتوبان همت می شوند که این مشکل در این اتوبان هم وجود داشت که پس از آن وارد رودخانه می شوند.

رییس اداره هماهنگی و نظارت خدمات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: مذاکراتی با هوانیروز و سپاه انجام شده اما همکاری کمی با ما داشتند اما این سیل بندها باید بطور حتم اصلاح شوند و شهرداری هم این اختیار را ندارد که در این زمینه اقدام کند.

وی افزود: در صورتیکه این ارگان های نظامی به وظایف خودشان عمل کنند بسیاری از مشکلات سپاهان شهر در زمینه دفع آبهای سطحی برطرف خواهد شد.

میرعسگری بیان کرد: یک روز پس از وقوع سیل در سپاهان شهر از پادگان بازدید کردیم و مشخص بود که سیل بندها تخریب شده بودند

وی ادامه داد: سیستم دفع آب های سطحی در سپاهان شهر مشکلی ندارد و دفع آب ها بخوبی انجام می شود اما گل و لایی که از بالا وارد این شهر شده بود مشکل ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا جلسه شورای ترافیک استان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با دستور کار بررسی وضعیت دفع آب های سطحی در شهر اصفهان و سپاهان شهر برگزار شد.

بر اساس مصوبه جلسه قبل این شورا، شرکت آب منطقه ای اصفهان باید ضمن پایش مزیت آب راه های محدوده نسبت به بازگشایی زهکش‌ها و آبراهه‌ها در محدوده بهارستان، کوی راه حق، سپاهان شهر و مسیرهای پشت مسجد الکعبه اقدام و هماهنگی لازم در کنترل روان آب‌ها و هدایت زهکش‌ها متناسب با مطالعات انجام شده و اجرای طرح های ساماندهی مسیرها و نیز آزادسازی تصرفات مطابق با قانون، با هماهنگی بخشداری مرکزی اصفهان تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اقدام نماید.

عصر روز شنبه دهم اردیبهشت ماه جاری با شدت گرفتن بارش ها در کلانشهر اصفهان بویژه در مناطق جنوبی این شهر، بسیاری از معابر با آب‌گرفتگی و جاری شدن روان‌آب‌ مواجه و به اختلال در تردد و ایجاد ترافیک سنگین بویژه در خیابان ها و بزرگراه ها از جمله بزرگراه شهید دستجردی به سمت سپاهان‌شهر منجر شد.

همچنین تصاویر بسیاری از این آب‌گرفتگی ها و جاری شدن روان‌آب ها در اصفهان در شبکه های اجتماعی منتشر شد بطوریکه در برخی از فیلم ها، مشاهده می شود که حجم زیادی آب از روی پل جنوبی سپاهان‌شهر (رو به روی سیتی سنتر) به داخل بزرگراه شهید دستجردی سرازیر شده و کاربران این صحنه را به مانند آبشار گِل و لای تشبیه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید