برگزاری یک شوی هنجارشکنانه در بهارستان+ جزییات


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بهارستان از ورود قاطع دادستانی به مسئله برگزاری فستیوال برترین‌های عروس که در فضای مجازی در حال باز نشر است خبر داد.

برگزاری یک شوی هنجارشکنانه در بهارستان+ جزییات

به گزارش راهبردمعاصر،در چند روز گذشته اتحادیه آرایشگران زنانه شهرستان بهارستان در اقدامی پرحاشیه، فستیوالی با محوریت "فشن شوی عروس" با حضور مدل و مانکن‌های مختلف برگزار کرد که انتقادات گسترده‌ای از سوی مردم، جامعه مذهبی و اهالی رسانه را به‌همراه داشت.

اتفاقی تلخ که با لجاجت خانم رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه و چندتن از بانوان که اسامی آن‌ها در پوستر تبلیغات فستیوال به وضوح دیده می‌شود، باعث شد رعایت حجاب و عفاف در معابر شهر‌های گلستان و نسیم شهر توسط زنانِ بلاگر اینستاگرامی در قامت مدل‌های ولنگارِ عروس به انزوا کشانده شود و این امر باعث جریحه‌دار شدن مردم و جامعه مذهبی بهارستان شد.

در همین رابطه دادستان بهارستان با تأکید بر صیانت از حقوق عامه مردم اظهار داشت: هرگونه هنجارشکنی و بالاخص برگزاری مراسم در اماکن و معابر عمومی که مغایر با شئونات مذهبی و ملی باشد و منجر به جریحه‌دار کردن اعتقادات مردم شود دارای پیگرد قضائی است.

صادقی تصریح کرد: یقیناً با مسببین این حادثه ناگوار با قاطعیت و وفق مقررات قانونی برخورد خواهد شد و تحقیقات مقدماتی در این زمینه نیز آغاز شده است.

وی تأکید کرد: دادستانی به مسئله برگزاری فستیوال برترین‌های عروس که در فضای مجازی در حال باز نشر است طبق قانون پیگیری‌های خود را انجام خواهد داد و به دغدغه مردم و امت حزب‌الله و جامعه مذهبی لبیک گفته است.

همچنین در ادامه عبدالله نوحی از تشکیل جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف خبر داد و گفت: دستگاه‌های مربوط مسئله برگزاری فستیوال برترین عروس در بهارستان را پیگیری می‌کنند و طبق قانون با برگزارکنندگان آن برخورد خواهد شد.

وی افزود: شهرستان بهارستان شهرستان عاشوراییان است و این شهرستان جای هنجارشکنی نیست و اجازه نمی‌دهیم با احساسات مردم بازی شود.

فرماندار بهارستان ابراز داشت: توده مردم، امامان جمعه، روحانیت معزز و خانواده‌های شهدا به برگزاری فستویال عروس به شکل نامتعارف در بهارستان معترض بودند که این اقدام غلط توسط دستگاه‌های نظارتی و قضایی پیگیری می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بهارستان در این خصوص گفت: در پی برگزاری مراسم فستیوال عروس توسط اتحادیه آرایشگران زنانه و حاشیه سازی‌های ایجاد شده در فضای مجازی عوامل برگزار کننده این مراسم احضار و پرونده قضایی برای آنان تشکیل شد.

سرهنگ علیزاده در نشست خبری با خبرنگاران افزود: در جریان رسیدگی به این موضوع دو تالار پلمپ و مدیران و همچنین رئیس اتحادیه آرایشگران زنانه احضار و پرونده قضای برای متخلفین تشکیل شد.

وی ادامه داد: با وجود این که این مراسم با مجوز قانونی برگزار شده بود، اما به دلیل عدم نظارت صحیح از سوی متولیان برگزاری مراسم با متخلفین برخورد و به رئیس اداره‌ی صمت و اصناف تذکرات لازم داده شده تا منبعد چنین پدیده زشتی رخ ندهد./تسنیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قوه قضائیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از ورژن دخترانه یوسف صیادی به سبک حامد آهنگی/ این بشر گوله نمکه + فیلم