کسب عنوان شایسته تقدیر ویژه کشوری توسط کانون « کریم اهل بیت (ع)» شهرستان خوی در رواق رسانه


کسب عنوان شایسته تقدیر ویژه کشوری توسط کانون « کریم اهل بیت (ع)» شهرستان خوی در رواق رسانه

کانون فرهنگی هنری « کریم اهل بیت (ع)» شهرستان خوی در آذربایجان غربی در رواق رسانه سومین رویداد ملی فهما سال 1400 موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر ویژه در بین کانون های فهمای کشور شد.

«حجت الاسلام صابر قرالو»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری «کریم اهل بیت (ع)» شهرستان خوی در رواق رسانه سومین رویداد ملی فهما سال ۱۴۰۰ موفق به کسب عنوان شایسته تقدیر ویژه در بین کانون های فهمای کشور شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «کریم اهل بیت (ع)» شهرستان خوی افزود: این کانون با ثبت فعالیت های گسترده خود در سامانه بچه های مسجد و کسب امتیاز 18 هزار و 550 موفق به کسب این عنوان در رواق رسانه شده است.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات دوره آموزشی سواد رسانه ای، تولید محتوای چند رسانه ای، هر عضو یک خبرنگار، عکاسی با گوشی همراه، دوره آموزش آپ inshot، برگزاری تربیون آزاد اندیشی، جلسات ماهانه اعضای کارگروه خبرنگاری و تولیدات چند رسانه ای، طراحی اپلکیشن اختصاصی کانون، اطلاع رسانی و نشر اخبار کانون در فضای مجازی و سامانه پیامکی؛ برگزاری مسابقات تولید محتوا در کانون کریم اهل بیت (ع) و فروش محصولات و صنایع دستی کانون در بسترفضای مجازی و فروشگاه اپلیکیشن کانون با حضور جوانان عضو کانون از جمله فعالیت های این کانون در به ثمر نشستن عنوان شایسته تقدیر در رواق رسانه بوده است.

قرالو ادامه داد: کانون فرهنگی هنری کریم اهل بیت (ع) شهرستان خوی تاکنون توانسته است 500 نفر از نوجوانان و جوانان در ۲ بخش خواهران و برادران را با برگزاری برنامه های متنوع و مورد دلخواه جذب مسجد امام حسن مجتبی (ع) کند.

وی بیان کرد: کانون فرهنگی هنری کریم اهل بیت (ع) شهرستان خوی در سال 1390 بنا بر نیازهای فرهنگی محله تاسیس و راه اندازی شده و فعالیت های کانون از زمان شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی به طور گسترده انجام می شود.

قرالو افزود: در مورد بسته های معیشتی نیز سعی کردیم در تمام مناسبت ها ملی مذهبی با کمک اعضا وبرخی نهادها بین اعضای محروم منطقه بسته های معیشتی وغذای گرم پخش شود وحتی زمان بازگشایی مدارس نیز بین دانش آموزان نیازمند کانون بسته لوازم آموزشی توزیع می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «کریم اهل بیت (ع)» شهرستان خوی گفت: سالانه نزدیک ۷۰میلیون تومان در زمینه کمک های معیشتی و آموزشی به نیاز مندان کمک می‌کنیم و هرساله در دو نوبت و در هر نوبت بین ۵۰۰ خانوار غذای گرم پخش می شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت های اشتغال زایی این کانون نیز گفت: در زمینه اشتغال زایی نیز در بخش بانوان جهت حمایت از این اعضا در مسئله اشتغال خانگی کلاسهای خیاطی، فعالیت در حوزه میوه خشک کنی، کلاس های آموزشی گل‌های کریستال‌سازی، تابلو فرش بافی برگزار کردیم که در دو بخش تابلو فرش و گلسازی با حمایت کانون بین اعضا اشتغال زایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: تربیت در مسجد مساله بسیار مهمی است که در سیره و کلام پیامبر(ص)و اهل بیت(ع)بسیار مورد توجه و تأکید فراوان قرار گرفته، چه آن که نقش مسجد چه در زمینه فراخوان مردم برای جهاد با دشمنان خدا، همچنین همفکری با آن ها به منظور انجام برنامه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و نیز مشارکت در عرصه های سیاسی از زمان ائمه اطهار(ع)به خصوص دوران رسول خدا(ص) بسیار مشهود و پررنگ بوده است.

قرالو افزود: دردوران انقلاب اسلامی نیز توجه ویژه ای به نقش مساجد شد، چه آن که در جریان نهضت حضرت امام(ره)و نیز سال های ابتدای پس از پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس، مساجد نقش مهم و کلیدی در عرصه های فرهنگی، تربیتی، آمادگی برای جهاد و...داشته اند.


وی گفت: در همین راستا در کانون فرهنگی کریم اهل بیت(ع)سعی بر این بوده است که برنامه ها و نشست ها در فضای معنوی مسجد برگزار گردد.

پایان پیام/566

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !