بیش‌از 5 هزار متر مکعب ماسه بادی از مسیرهای ارتباطی زهک جمع‌آوری شده است


بیش‌از 5 هزار متر مکعب ماسه بادی از مسیرهای ارتباطی زهک جمع‌آوری شده است

زاهدان- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زهک در شمال سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از پنج هزار و 300 متر مکعب ماسه بادی از سطح مسیرهای ارتباطی این شهرستان طی 72ساعت گذشته حمل و جمع‌آوری شده است.

حامد سروری‌نیا روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در پی تداوم طوفان‌های ۱۲۰ روزه سیستان شاهد شدت گرفتن این پدیده در ۲۴ اردیبهشت سالجاری‌ همراه با گرد و خاک شدید در منطقه بودیم تا جایی که سرعت این طوفان‌های موسمی به ١٠٨ کیلومتر در ساعت رسید و این امر سبب انسداد ۱۲ روستای شهرستان زهک با جمعیتی بیش‌از پنج هزار خانوار شد.

وی افزود: با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شدت بروز طوفان بلافاصله نیروهای راهداری شمال استان با تجهیزات و امکانات کامل در مسیرهای سیستان مستقر و در کمترین زمان ممکن تمامی مسیرهای بسته شده ناشی از طوفان را بازگشایی کردند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زهک ادامه داد: در این عملیات ۱۰ نفر از همکاران این اداره با استفاده از پنج دستگاه ماشین‌آلات راهداری به مدت ۷۲ ساعت به صورت شبانه‌روزی توسط ماشین‌آلات و همچنین به طور دستی نسبت به جمع‌آوری و حمل بیش از پنج هزارو ۳۰۰مترمکعب ماسه بادی از سطح راه‌های این شهرستان اقدام کردند.

وی تصریح کرد: همکاران راهداری با روحیه جهادی و تلاش شبانه‌روزی در خدمت مردم هستند و امیدواریم رانندگان با توجه به‌ تداوم طوفان نیز احتیاط کافی برای تردد در جاده‌ها را داشته باشند.

به گزارش ایرنا منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین