9 تُن توت فرنگی در قشم نگین خلیج فارس برداشت شد


9 تُن توت فرنگی در قشم نگین خلیج فارس برداشت شد

قشم- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم از برداشت 9 تُن توت فرنگی مرغوب در نگین خلیج فارس خبر داد و گفت: تمامی این محصول برای مصرف قشموندان و سایر شهروندان هرمزگانی به بازار عرضه شده است.

مالک یزدان پناه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برداشت این مقدار توت فرهنگی در مزرعه ای به وسعت سه هکتار به صورت کشت توام «توت فرنگی هیدروپونیک» در فضای باز و کشت «نخیلات» با سیستم آبیاری تحت فشار انجام شده است.

وی ادامه داد: این واحد تولیدی از سال ۱۳۹۳ در زمین اجاره ای در حجم کم مشغول به فعال شد که در سال ۱۳۹۷ با حمایت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قشم با اعتباری بیش از هشت هزار میلیون ریال در زمینی واگذاری شده در قالب جدید احداث شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم توضیح داد: این واحد تولیدی با دارا بودن ۱۷ هزار گلدان سالانه قادر به تولید ۹ تُن توت فرنگی است و زمینه اشتغال را برای پنج نفر به صورت مستقیم در منطقه فراهم کرده است.

9 تُن توت فرنگی در قشم نگین خلیج فارس برداشت شد

یزدان پناه با بیان اینکه محصولات کشت شده در این مزرعه به دلیل استفاده کمتر از سموم کشاورزی جزء محصولات ارگانیک به حساب می آید، گفت: این توت فرهنگی های مرغوب برای عرضه و فروش روانه بازار در شهرستان قشم و شهر بندرعباس شده است.

وی اظهار داشت: آب کشت یا هیدروپونیک روش نوینی است که مواد غذایی مورد نیاز گیاه از طریق محلول و آب به ریشه گیاه منتقل و در مقایسه با کشت های معمولی در مصرف آب صرف جویی زیادی می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قشم از اتمام برداشت توت فرنگی در این شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به محدودیت آب و خاکی در جزیره قشم، یکی از اقتصادی ترین راههای تولیدات محصولات کشاورزی روش هیدروپونیک است.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» یادآور شد: حمایت از طرح های نوین از اولویت های سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان به ویژه در جزیره زیبای قشم است.

9 تُن توت فرنگی در قشم نگین خلیج فارس برداشت شد

به گزارش ایرنا، در روش «هیدروپونیک» ریشه گیاه به جای کاشت در خاک، در گلدان های مملو از آب غنی شده کشت می شود که ریشه گیاه مواد غذایی مورد نیاز خود را از آن تغذیه می کند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه