مردمی‌سازی یارانه‌ها از اقدامات شجاعانه دولت سیزدهم است


مردمی‌سازی یارانه‌ها از اقدامات شجاعانه دولت سیزدهم است

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: طرح مردمی‌سازی و عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها از اقدامات شجاعانه دولت به شمار می‌رود که از دستاوردهای آن می‌توان به افزایش ضریب امنیت غذایی و رفع دغدغه‌های این حوزه اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عطاء‌الله ابراهیمی عصر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران این استان اظهار داشت: امروزه بحث امنیت غذایی یکی از پایه‌های اصلی امنیت ملی و به موضوع حیاتی برای کشورها تبدیل شده است.

وی ادامه داد: در همین میان گندم یکی از کالاهای استراتژیک به شمار می‌رود که ذخایر آن با امنیت غذایی رابطه مستقیمی دارد و چنانچه قدرت اقتصادی گندم کاهش پیدا کند و وابستگی ما به واردات افزایش یابد امنیت غذایی با

چالش جدی روبرو می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بین قیمت آرد دولتی و آزاد در کشور پیش از طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها شکاف زیادی وجود داشت، تصریح کرد: این شکاف قیمتی منجر به قاچاق گندم و آرد و محصولاتی

نظیر ماکارانی می‌شد که با اصلاح قیمت آرد در حفظ این محصول استراتژیک می‌توان گام بزرگی برداشت.

ابراهیمی در عین حال از تفاوت قیمت آرد نانوایی‌های سنتی و آرد آزاد و احتمال شکل‌گیری شبکه قاچاق در این بخش ابراز نگرانی کرد و گفت: مردم استان هرگونه تخلفی که مشاهده کردند اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه قیمت کالاها تابع عرضه و تقاضاست، اظهار داشت: تلاش ما بر اینست تا تولید را به حداکثر برسانیم تا قیمت‌ها به نفع مردم کنترل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه قیمت مصوب هر کیلوگرم گوشت مرغ ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، افزود: این در حالیست که مرغ در بازار استان هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه تقاضا برای گوشت مرغ در استان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: طی روزهای اخیر ۲۸۰ کیلوگرم مرغ در استان معدوم شده است.

وی افزود: مردم نگران سلامت مواد غذایی نباشند و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که مواد غذایی تاریخ انقضا گذشته معدوم و از بازار جمع‌آوری می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هرچه زودتر بازار به تعادل برسد هم به نفع تولیدکننده و هم به نفع مصرف کننده است.

به گزارش ایرنا، برنامه دولت سیزدهم برای مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، بدون شک یکی از مهم‌ترین اقدامات اقتصادی است که می‌توان از آن به عنوان یک جراحی اقتصادی یاد کرد.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

کشف بیش از یک تن چوب بلوط قاچاق در لردگان