امام جمعه اردبیل: مراکز تصمیم‌گیری نباید دچار روزمرگی شوند


امام جمعه اردبیل: مراکز تصمیم‌گیری نباید دچار روزمرگی شوند

اردبیل-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مراکز حساس تصمیم گیری برای سرنوشت کشور مبتلا به روزمرگی شوند، نمی‌توان بر مشکلات غلبه کرد و نمایندگان باید تلاش کنند با تصویب قوانین قابل اجرا مشکلات پیش روی کشور را حل کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید حسن عاملی امروز جمعه در دیدار رئیس و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وجود انواع بزهکاری‌های اقتصادی از جمله اختلاس، رشوه، ربا و دزدی ریشه فرهنگی دارد و برای غلبه بر آنها باید اقدامات فرهنگی مناسب صورت گیرد.

امام جمعه اردبیل گفت: ۱۸ نهاد و دستگاه در کشور بودجه فرهنگی دریافت می‌کنند با این وجود آن طور که باید هنوز نتوانستیم در این حوزه راه حل ارائه داده و مشکلات را حل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: بنده به عنوان یک متخصص فرهنگی با ده‌ها سال فعالیت در این حوزه به صراحت اعلام می‌کنم برای غلبه بر بسیاری از مشکلات از جمله مسائل اقتصادی اجتماعی و اخلاقی باید به آموزش و پرورش توجه ویژه شود.

وی یادآورشد: دشمن با استفاده از هزاران کانال و میلیون‌ها لشکر جرار مجازی به دنبال باورسوزی، ناامید کردن مردم و وارونه نشان دادن واقعیت های انقلاب اسلامی برای مردم است تا از این طریق به اهداف شوم خود برسد و بالاترین هنر ملت ما این است ست که در جنگ روحی و روانی بسیار نابرابر زمین نخورده و محکم و استوار در برابر دشمنان ایستاده است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان گفت: بدخواهان نظام سنگین‌ترین تحریم‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و علمی را علیه کشورمان اعمال کردند که بدترین آنها تحریم تکنولوژی بوده است.

آیت الله عاملی ادامه با بیان اینکه سرعت تحولات در دنیا بسیار بالا بوده و قدرت بهره وری به حد اعجاز رسیده است، گفت: اگر پا به پای تحولات علمی دنیا جلو نرویم ضرر خواهیم کرد و جبران آن بسیار سخت خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مراکز حساس تصمیم گیری برای سرنوشت کشور مبتلا به روزمرگی شوند، نمی‌توان بر مشکلات غلبه کرد و نمایندگان باید تلاش کنند با تصویب قوانین قابل اجرا مشکلات پیش روی کشور را حل کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: اختصاص ۹۵ درصد از بودجه کشور به بخش جاری به ۵ درصد به بخش عمرانی گرهی از مشکلات کشور باز نخواهد کرد و باید با خلاقیت و ابتکار و نوآوری برای کشور کسب درآمد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با گلایه از نحوه تقسیم عواید ناشی از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده به صورت استانی گفت: توزیع عواید مالیات بر ارزش افزوده به صورت استانی عادلانه نیست چرا که بعضی از استانها صنعتی نبوده و کارخانجات و واحدهای تولیدی بزرگ ندارند.

امام جمعه اردبیل: مراکز تصمیم‌گیری نباید دچار روزمرگی شوند

همچنین در این دیدار ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تشریح اقدامات کمیسیون متبوع خود در مجلس و همچنین تشریح سفر اعضای کمیسیون به استان اردبیل گفت: طرح مدیریت تعارض منافع از اولویت های کمیسیون بوده که این طرح هفته آینده در صحن علنی بررسی خواهد شد.امی

به گفته اسماعیلی کلیات این طرح در مجلس رای آورده و هفته آینده بر روی جزئیات آن بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه فساد در ساختار اداری امروز پاشنه آشیل نظام شده است، گفت: تصویب این طرح از وقوع بسیاری از فسادها جلوگیری کرده و روزنه فساد در کشور را خواهد بست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی طرح ساماندهی کارکنان دولت را یکی دیگر از برنامه‌های کمیسیون اجتماعی مجلس عنوان کرد و گفت: در این باره هم با دولت به توافق رسیدیم و این طرح نیز در آینده نزدیک در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم تمامی کارگران فصلی و ساختمانی بیمه شوند.

اسماعیلی همچنین درباره بودجه مقابله با آسیب های اجتماعی گفت : قبلاً این بودجه بین ده‌ها نهاد و دستگاه توزیع می‌شد که برای اولین بار منابع آن در شورای اجتماعی متمرکز شده است.

وی یادآور شد: حدود ۷ هزار میلیارد تومان برای مقابله با آسیب های اجتماعی پیش بینی شده و هر کس برنامه‌ای در این زمینه داشته باشند کمیسیون حمایت های لازم را از آن خواهد داشت.

رئییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سال گذشته کمیسیون اجتماعی از بعد نظارتی رتبه اول در بین کمیسیون های مجلس شورای اسلامی را کسب کرده است.

وی هدف از سفر به استان اردبیل را بررسی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی استان مانند حاشیه نشینی و مشکلات کارگران عنوان کرد و گفت: اعضای کمیسیون روز گذشته از شهرستانهای و گرمی بازدید کرده و در شورای اداری این شهرستان‌ها شرکت کردند.

ادامه دارد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)