170 نسخه خطی اهدایی خانواده صدر در اردبیل رونمایی شد


170 نسخه خطی اهدایی خانواده صدر در اردبیل رونمایی شد

اردبیل - ایرنا - نسخ خطی اهدایی خانواده صدر و کپی کتاب‌های خطی مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی در بمناسبت گرامیداشت هفته میراث فرهنگی در نگارخانه شاه اسماعیل صفوی اردبیل رونمایی شد.

به‌ گزارش ایرنا از میراث‌ فرهنگی اردبیل، مدیرکل میراث‌ف رهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل عصر جمعه در این مراسم با اشاره به اهمیت نسخ خطی گفت: نسخ خطی که شامل ۱۷۰ نسخه کتاب خطی در موضوعات مختلف عرفانی، ادبی و علمی مربوط به دوران صفوی و قاجار است، توسط خانواده نصرالله صدرالممالک از عارفان و شاعران ایرانی سده سیزدهم هجری قمری اردبیل، به میراث‌فرهنگی استان اهدا شد.

او افزود: این نسخ خطی در دهه ۸۰ به اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل اهدا شده بود که در سال ۹۷ ساماندهی و ثبت در سامانه این کتب انجام شد و هم‌اکنون از این آثار ارزشمند رونمایی می‌شود.

وی در مورد کپی کتاب‌های نفیس مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز بیان کرد: این اسناد ۹۴ نسخه کپی از کتب مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی را شامل می‌شود که در دوره قاجار به روسیه انتقال و در موزه‌های آن قرار دارند و نسخه میکروفیلم آنها در دهه‌های گذشته در اختیار این مجموعه جهانی قرار گرفته است.

فلاحی با بیان اینکه این نمایشگاه تا پایان هفته میراث‌ فرهنگی دایر خواهد بود، افزود: در گرامیداشت هفته میراث‌ فرهنگی برنامه‌های مختلفی در استان برگزار می‌شود تا زمینه برای معرفی تاریخ و تمدن منطقه فراهم شده و مشارکت عمومی برای حفاظت و نگهداری از آثار و بناهای ارزشمند تاریخی جلب شود.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس نوشته و متن تولدت مبارک پسرم | عکس پروفایل تبریک تولد پسرم از طرف مادر و پدر