فرصت جبران تهدید جمعیتی 7 تا 10 سال است


فرصت جبران تهدید جمعیتی 7 تا 10 سال است

وزیر بهداشت از سالمندی جمعیت به عنوان تهدید جدی کشور یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری بارها هشدار داده اند و لازم است که جمعیت ایران، جوان شود چراکه سالمندی جمعیت، خطرات بسیاری برای کشور دارد و البته فرصت زیادی هم برای تحقق سیاست های جمعیتی نداریم.


به گزارش خبرگزاری شبستان: دکتر بهرام عین اللهی در جلسه شورای اداری شهرستان سلماس اظهار داشت: فرصت جبران و تحقق سیاست های جدید جمعیتی که از آن به عنوان پنجره جمعیتی یاد می شود، حدود ۷ تا ۱۰ سال است و تحقق سیاست های جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری برای همه ما، تکلیف است.

وی یادآور شد: در سفر به سلماس مسایل و مشکلات سایر دستگاه ها را منعکس و دنبال کردیم و برخی از مشکلات مانند پروژه تکمیل ورزشگاه ۵ هزار نفری در استان آذربایجان غربی از با وزیر ورزش و جوانان پیگیری و مقرر شد ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز و بهره برداری از ورزشگاهی که در دولت قبل بدون امکانات افتتاح شده بود، اختصاص یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در سفرهای استانی رییس جمهور و هیات دولت، بسیاری از مشکلات مناطق کشور شناسایی و حل می شود، گفت: جهاد مردم شهرستان سلماس، ستودنی است. این شهرستان رتبه دوم تولید سیب را در استان آذربایجان غربی دارد که ناشی از زحمات اقشار مختلف از جمله کشاورزان و باغداران است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قبل از حضور در شهرستان سلماس، وضعیت پیشرفت پروژه بیمارستان جدید سلماس را پیگیری کردیم و با کمک معاون اول و همچنین معاون اجرایی رییس جمهور، ۳۵۰ میلیارد تومان برای تکمیل این بیمارستان تصویب شد . امروز با پیمانکار این پروژه، اتمام حجت شد که در صورت عدم تحقق وعده هایش تا ۶ ماه آینده، مجبوریم پروژه را برای تکمیل به پیمانکار دیگری واگذار کنیم چراکه در توسعه زیرساخت ها و تامین سلامت مردم جدی هستیم.

وی افزود: بیمارستان جدید سلماس در حال حاضر ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و لازم است این میزان تا پایان سال به ۷۰ تا ۸۰ درصد برسد و سال آینده هم مورد بهره برداری قرار گیرد.


دکتر عین اللهی ضمن تاکید بر لزوم پذیرش دانشجو در دانشکده پرستاری سلماس از سال جاری، گفت: متاسفانه این دانشکده دو سال، پذیرش دانشجو نداشته درحالیکه اعتقاد داریم تقویت آموزش منجر به توسعه مناطق مختلف کشور می شود. همچنین نیاز است بیمارستان قدیم سلماس که در درون شهر است و مردم به مراجعه به آن عادت کرده اند، بازسازی و بهسازی و اعتبارات آن تامین شود. از سوی دیگر تجهیزات مورد نیاز مانند ام آر آی، اکو، سونوگرافی، رادیولوژی دیجیتال و لاپاراسکوپی تامین برای این دو بیمارستان تامین می شود.

وزیر بهداشت در ادامه گفت: تاریخ به افراد و جوامع مختلف، هویت می بخشد و بسیاری از کشورها مانند آمریکا ، تمدن، تاریخ و هویت ندارند در حالیکه مناطق مختلف ایران از جمله استان آذربایجان غربی و شهرستان سلماس، تاریخ دیرپا و هویت دیرینه ای دارند. سلماس ۷۲۷ شهید را تقدیم انقلاب کرده که نشان می دهد مردم این منطقه در مقابله با جریان های نفاق و ضد انقلاب، شجاعانه ایستاده اند.

دکتر عین اللهی خاطرنشان کرد: تاریخ از بین نمی رود بلکه ثبت می شود و ما با حرکات، رفتارها، دینداری، پشتکار و فعالیت خودمان، تاریخ را می سازیم. ایران از ابتدای انقلاب تا کنون، تاریخ پرافتخاری داشته و بسیاری از دشمنی ها با ما ما به دلیل روحیه عزت ، ظلم ناپذیری و مقابله با اسکتبار است.

وی با اشاره به تداوم جنگ اقتصادی از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، گفت: جنگ اقتصادی، سخت تر از جنگ تحمیلی است چراکه در دوران دفاع مقدس، میزان سخت افزار و ادوات دشمن و تجهیزات نظامی او مشخص بود درحالی که در جنگ اقتصادی، توان و ابزارهای دشمن عینی و ملموس نیست و همه تصور می کنند که شرایط عادی است.
وزیر بهداشت با بیان اینکه رویکرد دولت سیزدهم، حضور در بین مردم و مواجهه با مشکلات از نزدیک است، اظهار داشت: می توان از پشت میز هم برخی امور را انجام داد اما حضور رییس جمهور و دولتمردان در مناطق مختلف کشور، نشان دهنده عزم جدی دولت برای حل مشکلات است. متاسفانه در کشور شاهد بی عدالتی ساختاری و دیرینه ایم که هدف ما اصلاح ساختارهای ناعادلانه و تحقق عدالت در کشور است.

دکتر عین اللهی با اشاره به تهاجم ویروس کرونا در دنیا و ایران، گفت: شرایط بیماری زایی کرونا برای همه کشورها، یکسان بود در حالیکه برخی کشورها از نظر امکانات و تجهیزات، وضعیت بهتری نسبت به ایران داشتند اما شرایط ایران از نظر کنترل بیماری، به مراتب بهتر است و این قدرت مردم ما را نشان می دهد . بنابراین ایران قوی، شعار نیست ، بلکه قدرت مردم، عامل ایران قوی است.



وی افزود: مردم در واکسیناسیون عمومی علیه کرونا، مشارکت گسترده ای داشتند در حالیکه اگر واکسیناسیون توسط نیروهای بهداشتی و درمانی قرار بود انجام شود، یقینا بیش از دو سال زمان می برد اما وقتی از مردم کمک خواستیم، گروه های مردمی، جهادی، نهادهای انقلابی و نیروهای مسلح، وارد صحنه شدند و مدارس، مساجد، حسینیه ها و بسیاری از مراکز نظامی تبدیل به مراکز واکسیناسیون شد که توانستیم رکورد تزریق روزانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز و هفتگی ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار دُز یعنی به اندازه جمعیت برخی کشورهای حوزه خلیج فارس را ثبت کنیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قطعا مردم ایران از مردم کشورهایی مانند آمریکا و اروپا قوی تر هستند، افزود: تصور نکنید که کرونا تمام شده و به صورت برخط، میزان مرگ و میر کرونا در دنیا را می توان مشاهده کرد. در آمریکا روزانه بیش از یک هزار و کشورهای اروپایی چندصد نفر قربانی کرونا می شوند در صورتی که در ایران به لطف خدا، حمایت های مردم و شجاعت نیروهای حوزه سلامت، حدود دو هفته است که آمار تک رقمی مرگ و میر روزانه را تجربه می کنیم.

دکتر عین اللهی تصریح کرد: در حوزه علم به ویژه علوم پزشکی، ایران در منطقه رتبه اول را دارد در حالیکه در استان آذربایجان غربی تا قبل از پیروزی انقلاب، پزشک متخصص حضور نداشت اما در حال حاضر پیشرفته ترین اعمال جراحی و اقدامات درمانی در سطح بین المللی در این استان انجام می شود و به دنبال تقویت گردشگری سلامت هستیم.

وی گفت: اعتقاد داریم که همه آحاد جامعه باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند که به لطف خدا، هفته پیش حدود ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر و در سال گذشته ۴۰۰ هزار نفر از اقشار کم درآمد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. همچنین این امکان فراهم شده که افراد فاقد پوشش بیمه پس از آزمون وسع و استحقاق سنجی بتوانند تحت پوشش قرار گیرند.

پایان پیام/55

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شیدا در سریال زخم کاری کیست ؟