پایان انتظار 12 ساله تصفیه‌خانه آستارا با دریافت اعتبار 117 میلیارد تومانی


پایان انتظار 12 ساله تصفیه‌خانه آستارا با دریافت اعتبار 117 میلیارد تومانی

آستارا - ایرنا - مدیر آب و فاضلاب شهرستان آستارا از تامین 117 میلیارد تومان اعتبار و آغاز عملیات احداث و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب این شهر بعد از 12 سال خبر داد.

محمد مهدی شیرزاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر آستارا با ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی از ۱۲ سال قبل راکد مانده بود و خوشبختانه با پیگیری مسئولان مرتبط استانی و مدیران شهرستان آستارا، عصر روز گذشته عملیات احداث و تکمیل آن آغاز شد.

وی ادامه داد: زمانبندی اجرای این پروژه، ۱۸ ماه است و با توجه به تامین بودن اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی، مشکلی در اجرای آن وجود نخواهد داشت و عملیات اجرا بدون وقفه پیگیری و به مردم گزارش خواهد شد.

مدیر آب و فاضلاب آستارا به اجرای همزمان شبکه فاضلاب شهر آستارا نیز اشاره کرد و گفت: کل شبکه فاضلاب این شهر ۲۰۷ کیلومتر خواهد بود و تاکنون ۱۵ کیلومتر آن اجرا شده است و تلاش می کنیم تا زمان تکمیل تصفیه خانه، عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهری نیز استمرار داشته باشد.

شیرزاد افزود: برای اجرای ۲۰۷ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر آستارا ظرف پنج سال آینده، یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در سال جاری تامین خواهد شد و به تناسب تخصیص اعتبارات، اجرای شبکه نیز پیگیری می شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان آستارا تعداد مشترکان آب این شهرستان را ۴۲ هزار و شمار مشترکان آب شهر آستارا را بیش از ۲۶ هزار نشترک اعلام کرد.

پایان انتظار 12 ساله تصفیه‌خانه آستارا با دریافت اعتبار 117 میلیارد تومانی

امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم و جمعی از مسئولان آستارا نیز عصر روز شنبه گذشته از عملیات آغاز طرح احداث و تکمیل تصفیه خانه فاضلاب این شهر، بازدید کردند.

شهر گردشگرپذیر آستارا از تکمیل نبودن شبکه فاضلاب شهری و آلودگی های بهداشتی و زیست محیطی ناشی از آن رنج می برد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند