استقرار دادرس در زندان‌های گرگان و گنبد با هدف ارایه خدمات به زندانیان


استقرار دادرس در زندان‌های گرگان و گنبد با هدف ارایه خدمات به زندانیان

گرگان - ایرنا - رییس کل دادگستری گلستان گفت: دادرس در 2 زندان گرگان و گنبدکاووس خارج از وقت اداری و با هدف ارایه خدمات به زندانیان و کاهش جمعیت کیفری مستقر می شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، حیدر آسیابی در نشست کاهش جمعیت کیفیری استان، افزود: این دادرسان خارج از وقت اداری در زندان های استان حضور یافته و پرونده زندانیان را بررسی و تصمیم گیری می کنند.
وی ادامه داد: محکومیت کسانی که امکان تحت نظر قرار گرفتن آنها با پابند الکترونیک در خارج از زندان میسر است با رای این دادرسان به تحت نظر با استفاده از پابند تبدیل می شود.
آسیابی گفت:علاوه بر این، یک شعبه از شورای حل اختلاف مرکز استان در واحد اجرای احکام کیفری دادسرای گرگان مستقر خواهد شد تا برای جلب رضایت شاکی یا شاکیان و جلوگیری از زندان رفتن محکومان تلاش کنند. .
وی اضافه کرد: شعبه ای هم شورای حل اختلاف در ستاد دیه استان مستقر می شود تا از ظرفیت اعضای با تجربه و توانمند این شورا در کمک به حل و فصل پرونده های محکومان بیشتر از قبل استفاده شود.
رییس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: برای سارقان و محکومان جرایم خشن و امنیتی از تخفیف مجازات و مرخصی خبری نخواهد بود.
محمود اسپانلو دادستان عمومی و انقلاب گرگان در این نشست بر لزوم استفاده از ساز و کارهای پیش بینی شده در قانون برای جلوگیری از ورود افراد به زندان تاکید و اضافه کرد : در نشست با قضات برای تغییر نگرش آنان به مجازات زندان و استفاده بیشتر از ساز و کارهایی مانند پابند الکتروکیک تلاش خواهد شد.
در این نشست راهکارهای استفاده بیشتر از بسترهای الکترونیک و هوشمند برای ملاقات زندانیان و خانواده های آنان هم بررسی شد.
استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله مقاومت عراق به یک هدف حیاتی در حیفا