سواد رسانه ای از پخش شایعه در فضای مجازی و جامعه جلوگیری می‌کند


سواد رسانه ای  از پخش شایعه در فضای مجازی و جامعه جلوگیری می‌کند

شاهرود - ایرنا - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: سواد رسانه‌ای برای استفاده از فضای مجازی، در تشخیص مطالب سره از ناسره و جلوگیری از پخش شایعات بی مورد در جامعه ضرورت زندگی امروز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد طاهریان عصر یکشنبه در نشست تجلیل از ۲ نویسنده بومی کتاب در بخش بسطام شهرستان شاهرود در اداره آموزش و پرورش این شهر نمونه گردشگری با بیان اینکه کتاب دارای منبع و ماخذ یا نتیجه پژوهش و تحقیق میدانی است که پاسخگوی مناسب برای سوال‌ها در حوزه مطرح شده است، افزود: برخی مطالب فضای مجازی بدون منبع معتبر دست به دست می چرخد.

به گفته وی،رنگ و لعاب و زیبایی، اختصار، دسترسی آسان و همراهی همیشگی در فضای مجازی، هرگز نمی تواند جای مطالعه کتاب را پر کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت:خیران و مسوولان با مساعدت و یاری خود در امور کتابخانه‌های عمومی و گره گشایی مشکلات حوزه‌های مختلف کتاب و کتاب خوانی و ترویج مطالعه مفید باید گام های موثرتری بردارند.

طاهریان اظهار داشت: هماهنگی و یاری‌های درون و برون بخشی بسیاری از مسایل و چالش‌های مرتبط با حوزه کتاب و کتابخوانی را در هر منطقه حل و فصل می‌کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود هم در این نشست گفت: واریز به موقع نیم درصد درآمد شهرداری‌ها به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی هر شهر و بخش مسایل مالی بسیاری را گره گشایی می‌کند.

سید ابراهیم موسوی افزود: واریزی قانونی و پیاپی شهرداری‌ها به حساب انجمن هر شهر و بخش فقط برای ارتقای فعالیت‌های این حوزه در همان منطقه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته وی، حمایت‌های اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا از مقوله ترویج کتاب و کتابخوانی و در بخش فعالیت‌های فرهنگی و خرید از نویسندگان و ناشران بومی برای ترغیب به این امر بسیار موثر است.

بخشدار بسطام هم در این نشست گفت: شناسایی و حمایت از نویسندگان بومی به ویژه جوانان با خرید کتاب‌های آنها گامی در توسعه فرهنگ مکتوب است.

علی باقری افزود: افرادی که برای نخستین بار دست به قلم شده و کتاب منتشر می کنند مشکلات فراوانی را تا انتهای این مسیر تحمل می کنند که نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی هستند.

به گفته وی، حوزه‌های تخصصی کتاب، کتابخوانی و علوم، افراد متخصص را می طلبد که باید شناسایی، حمایت و معرفی به جامعه به ویژه قشر جوان برای توسعه بیش از پیش این حوزه موثر است.

در این نشست مسایل کتابخانه‌های عمومی بخش بسطام، توسعه فیزیک ، تعمیر و تجهیز تنها سالن آمفی تئاتر شهر مجن در کتابخانه عمومی شیخ مفید با حضور اعضای انجمن و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت.

در این آیین از مینا محمدخانی نویسنده کتاب «سواد رسانه‌ای در فضای مجازی» و روح الله عرب عامری نویسنده کتاب «طرح‌های عمران روستایی و نقش آن در توسعه روستایی» با اهدای لوح تقدیر شد.

بخش بسطام با ۴۵ هزار نفر جمعیت دارای پنج باب کتابخانه عمومی در بسطام، میغان، کلاته خیج و قلعه نو خرقان و مجن دارد این شهر مهد عارفان، بزرگان علمی و امامزادگان است. در این بخش سه انجمن کتابخانه عمومی هم فعالیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند