هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص کاهش دید ناشی از گرد و خاک هشدار داد


هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص کاهش دید ناشی از گرد و خاک هشدار داد

ارومیه - ایرنا - رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی نقشه‌های هواشناسی خیزش گرد و خاک در استان موجب کاهش دید در جاده‌ها و همچنین آسیب به سازه‌های موقت و بنرهای تبلیغاتی خواهد شد و لازم است شهروندان تدابیر لازم در این زمینه را بکار گرفته و موارد ایمنی را رعایت کنند.

مهدی صابری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین شهروندان از تردد در نقاط مرتفع و پارک کردن خودروهای خود در مقابل ساختمان‌های نیمه کاره ال اطلاع بعدی خودداری کنند.

وی اظهار کرد: طبق نقشه‌های پیش یابی وزش باد شدید با سرعت ۸۵ کیلومتر در ساعت در نقاط جنوبی و تا حدودی مرکزی استان پیش بینی می‌شود که این روند تا پایان روز جاری در منطقه پایدار است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی یادآور شد:🌪الگوی تصویری ارائه شده بیانگر نقاطی از منطقه است که طی روز جاری با پدیده گرد وخاک و آلودگی هوا مواجه است.

هواشناسی آذربایجان غربی در خصوص کاهش دید ناشی از گرد و خاک هشدار داد

وی اضافه کرد: برای روز چهارشنبه نیز ادامه این روند در نواحی جنوبی پیش بینی می‌شود و لازم است شهروندان از ترددهای غیر ضروری در سطح شهرهای آلوده خودداری کنند.

صابری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان چالدران با مثبت چهار درجه سانتی‌گراد خنک ترین و شهرستان پلدشت با ۳۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بوده است.

کیفیت هوای شهرهای جنوبی و مرکز آذربایجان غربی روز سه‌شنبه در وضعیت خطرناک قرار دارد و از شهروندان خواسته شده تا از تردد در سطح شهرهای آلوده خودداری شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طلاق روناک یونسی از شوهر دومش ! / خانم بازیگر در کانادا مطلقه شد + عکس شوهران اول و دوم !